Hoeveel betaalt "men" voor een privé-jet?

Ik zie erg vaak dat bekende(beroemde) personen vaak met privé-vliegtuigen of privé-jet naar andere landen gaan, maar nou is mijn vraag hoeveel betalen zij hiervoor om zoiets te kopen of te huren?

ik was hier altijd al benieuwd naar.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
25K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dat hangt van veel factoren af, hou er overigens rekening mee dat merendeel van de bekende mensen huren i.p.v. kopen. Hierbij een aantal links zodat u meer inzicht krijgt in de branche: https://flyaeolus.com/nl/nieuwsbrief/prive-vliegtuig-dj/
https://flyaeolus.com/nl/nieuwsbrief/top-5-privejet-boekingstips/

Het beste antwoord

De aaschafprijs van een jet varieert ongeveer van 6 tot 50 miljoen dollar voor een nieuwe prive-jet. Een gebruikte koop je voor stuk minder, maar zijn niet makkelijk te krijgen. Daarbij komen nog kosten, zoals verzekering, brandstof, catering en het salaris en de kosten van de piloten. Het beheer van van de jet, wat je natuurlijk uitbesteed, kost ongeveer 100.000,= tot 200.000,= dollar per jaar, afhankelijk van de grootte en het gebruik van de jet. En dan moet je ook zeker weten dat je overal kunt landen, aangezien elk land wel weer andere regels hanteerd, wat je honderdenduizenden dollars kan kosten. Je kist moet natuurlijk wel aan alle regels voldoen. In de VS moet de jet bijvoorbeeld voldoen aan de fase 3 Federal Aviation regelgeving, wat niet alleen heel veel geld, maar vooral ook veel tijd kost om dat voor elkaar te krijgen.Bepaal eerst de grootte en het vliegbereik wat je nodig hebt. Lichte jets (3 tot $ 8 miljoen) zijn geschikt voor 5 tot 8 passagiers waarmee je ongeveer 2.000 mijl (3,219 km) kunt afleggen; middelgrote executive jets (9 tot 16 miljoen) kunnen 9 passagiers vervoeren over een afstand van 2.000 tot 3.000 mijl (3.219 tot 4,828 km) ; en grote executive jets ($ 17 miljoen tot $ 45 miljoen) kunnen 12 passagiers vervoeren en meer dan 4.000 mijl (6,437 km) afleggen. De meer populaire makers en modellen zijn: Learjet, Boeing Business Jet, Cessna, Gulfstream en Dassault Falcon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zoals er verschillende klassen taxi's bestaan met verschillende tarieven, en de uiteindelijke prijs afhankelijk is van de afstand, zo is dat ook met vliegtuigen. Je kunt ze gewoon huren, in verschillende luxe uitvoeringen en grotes, voor verschillende afstanden.
Voor een prijs opgave zul je meer details moeten aangeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, die huurprijzen zijn natuurlijk afhankelijk van de grootte van het vliegtuig, duur van de reis, de bediening, de voorzieningen aan boord etc.

Stel dat je met twee reislustige medepassagiers (en ja, ik ben graag bereid om je koffer te dragen) vanaf Schiphol een dagje in St. Petersburg wilt winkelen, dan betaal je daar 14.500 euro voor. Het is een vlucht van 3 uur. Helaas is de terugreis niet bij de prijs inbegrepen.

Wil je een dag later vanuit St. Petersburg via Dublin terug naar Amsterdam, dan komen de totale kosten op 25.000 euro.

Op deze site vind je nog een paar andere voorbeelden: http://www.huur.nl/huren/vliegtuig/wat_kost_het_huren_van_een_prive_vliegtuig.asp
12 jaar geleden
Als men een privéjet wil huren dan zijn de kosten afhankelijk van een aantal factoren, zoals; de bestemming (hoe lang is het vliegen), hoe groot is het privé vliegtuig, hoeveel passagiers zijn er, hoe lang wil men op de bestemming blijven (een dagretour is goedkoper dan een vakantie van 10 dagen) etc. Daarom is het moeilijk om een vaste prijs te geven maar vaak is het wel mogelijk om een goede prijsindicatie te ontvangen gebaseerd op de vliegwensen van de klant. Op sommige websites worden ook vliegvoorbeelden genoemd zoals bij First Class Aviation. Op deze website zijn indicatieprijzen te vinden voor privé jets van klein en tot groot.