Kan je een vliegtuig besturen met FSX-ervaring?

Iemand die een vliegtuig bestuurd met alleen het oefenen met flight simulator. Is dit wel mogelijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Ik denk dat je vooral het gevoel mist. Ik vlieg ook vaak fsx. Laatst zat ik in een echte cessna.Op de computer geen probleem. In het echt vooral qua gevoel. Daar werd ik kotsmisselijk in. Het vliegtuig schudde heen en weer. Dat is vooral anders. Ik mocht ook sturen. Dat ging heel aardig. Daarmee bedoel ik alleen het echte sturen. Werken met trim en flaps is weer heel lastig. Ik heb mee mogen voelen met landen. Dat gaat redelijk hetzelfde als op de pc, behalve, nogmaals, invloed van wind en het schudden. Je mist op de computer ook de pedalen, die je in het echt wel hebt.

Bij een 737 zal heel anders zijn. Misschien kun je beter dan gemiddeld sturen als beide piloten uitgeschakeld zouden zijn. Je weet best waar knoppen zitten en wat je moet doen, maar het gevoel zal zo overweldigend zijn dat je vast niet goed kunt sturen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

". Toekomstige piloten hebben aan lessen in deze simulators genoeg!"

Zie bron voor uitgebreidere informatie ;)

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is maar weinig info, omdat dit over een flight simulator sessie boeken gaat.
Maar het toont wel degelijk aan, dat toekomstige piloten alleen aan die sessies al genoeg hebben ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dan nog is het wel even heel wat anders als in het echt.
De simulators waar piloten (meestal die in opleiding) op trainen hebben wel de software bases van FSX maar die zitten dat niet achter een desktop pc te doen.

Daarnaast is de stick van een echt vliegtuig in handen hebben wel heel wat anders als de joystick op je pc.

Zelf heb ik heel veel met fsx gedaan altijd, serieuze vluchten online met real atc etc etc.

Nu werk ik ook nog eens op Schiphol en zit dagelijks in vliegtuigen en toch gaat het je niet lukken. De plek waar alles zit, het gevoel, hem op de auto pilot links rechtes omhoog of omlaag zal best gaan, maar echt een vlucht doen zal je met enkel fsx niet lukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het een uitgebreide vluchtsimulator is dan zou het denk ik best kunnen!

Toegevoegd na 3 minuten:
Hangt er ook vanaf wat voor een vliegtuig, B737 is lastig maar een SR-22 (propeller) is al een stuk makkelijker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk van niet, omdat je in fsx een vliegtuig zomaar even aan de grondzet , terwijl je in een echt vliegtuig allemaal checks moet doen voor de landing, dus ik denk van niet