waarom hebben Nl en Be geen regionale vliegmaatschappij ?

Als dat komt door de grootte van beide landen ,dan kan er toch een Regionale airline komen van de Benelux of niet ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar KLM cityhopper vliegt nïet op groningen maastricht einehoven etc. Dat bedoel ik meer .

Het beste antwoord

Een echte regionale maatschappij (die binnen het land of binnen de benelux blijft) bestaat niet, inderdaad voornamelijk omdat de landen niet erg groot zijn, en er andere opties bestaan. Tegenwoordig is het met alle veiligheidsmaatregelen ook wat lastiger om snel in te kunnen stappen, dus dat voegt ook nogal wat extra tijd toe bovenop de werkelijke vliegtijd.

Er is wel een maatschappij die een lijndienst Maastricht-Schiphol wil opzetten, maar dat is nog niet van de grond gekomen (no pun intended). Zie http://www.nu.nl/economie/2437523/goedkoop-vliegen-van-maastricht-schiphol.html

KLM vliegt wel vanaf Schiphol op Brussel, maar zuiver regionaal is de KLM natuurlijk niet.
gvrox
12 jaar geleden
jodyenboyke
12 jaar geleden
Hoop dat de lijndienst Maastricht-Schiphol er komt, of dat er nieuwe bestemmingen komen op Maastricht of Eindhoven.

Andere antwoorden (2)

In België is er de regionale vliegtuigmaatschappij VLM die vanuit Antwerpen vliegt en Ryanair dat Charleroi aandoet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar die vliegen niet op groningen enschede etc of wel ?
Dat was vroeger City hopper maar die zijn een inmiddels schat ik 2 jaar gelden gestopt met de laatste Nederlandse bestemming.
En enkel omdat het gewoon niet commercieel interessant was.