Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat kan de reden zijn dat vliegen nar Portugal dit jaar duurder is tov 2017?

Ik ben mijn vakantie aan het uitstippelen en koos dit jaar voor Italië...Ryanair 50 euro H/T. Portugal was ook een optie, ik ben er vorig jaar gewerst en wilde een ander stuk foen nu.
Maar het valt me op dzt de vliegtickets veel duurder zijn dan vorig jaar. Met wat kan dat re maken hebben?

5 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het heeft te maken met stijgende brandstofprijzen, hogere loonkosten en hogere kosen voor 'overhead'. En daarnaast is er de wet van vraag en aanbod, hoe minder aanbod/meer vraag, hoe hoger de prijzen. Goed beschouwd kan een vliegtuig voor 50 euro p/p natuurlijk niet vliegen. Voor een vlucht met 200 mensen is de opbrengst zo'n 5000 euro, terwijl de werkelijke kosten voor die vlucht veel hoger zijn.
(Lees meer...)
5 jaar geleden
liveisgreat
5 jaar geleden
bij Ryannair betaal je super weinug als je tijdig boekt...naarmate de datum dichter komt wordt het veel duurder.misschien halen ze er zo hun kosten uit? Dus als ik het goed begrijp is Portugal dit jaar hotter dan vorig jaar als reisbestemming...
ronron1212
5 jaar geleden
@Paulus 50 maal 200 is 10.000 en geen 5000. maar het antwoord is prima +
paulus811
5 jaar geleden
Dat weet ik uiteraard ook RonRon1212, maar de prijs is voor een retour.....
paulus811
5 jaar geleden
ronron1212, dank voor de + :-)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding