Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is luchtverkeersleider een fulltime baan, of kan je er ook voor kiezen om bijvoorbeeld 2dagen in de week vrij te hebben?

Ik wil graag luchtverkeersleider worden (ik ben nu pas 16 trouwens), en ben dus alvast wat informatie aan het verzamelen...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij mag je maar 4 dagen per week werken met deze baan, omdat het psychisch ontzettend zwaar is. Je moet ook om de twee uur een uur pauze houden.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat is afhankelijk van je contract. Als je een 40uren contract heb zul je waarschijnlijk van maandag tot en met vrijdag moeten werken (9-17.00). Verder kan je adv dagen opsparen: http://www.carrieregids.nl/informatie/adv-dagen.html

Als je een parttime contract hebt dan is het mogelijk om bijvoorbeeld 2 of 3 dagen te werken in de week ipv 5.

Maar ik neem aan dat je gewoon een fulltime baan wilt, dus zul je aanspraak moeten maken op je vakantie dagen. Maar dan red je het niet om een jaar lang maar 3 dagen in de week te werken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap je rare reactie niet. Die vraagtekens maken het niet duidelijker ofzo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoelde meer een voorbeeld te geven wat betreft de dagen die je zal moeten werken. Dus dat je niet zomaar 2 dagen in de week vrij kan nemen als je fulltime wilt werken. Ik had het inderdaad beter kunnen formuleren.

Andere antwoorden (2)

Een luchtverkeersleider werkt sowieso geen lange dagen omdat hij/zij dat niet aankunnen. Het vergt een heel zware concentratie.

Op luchtverkeersledier.nl vind je alle informatie

Toegevoegd na 22 seconden:
ahum luchtverkeersleider.nl
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet in ieder geval de helft van je arbeidscontract in de week als luchtverkeersleider werken, om je vakbekwaamheidsuren te behouden. Dat is zo bij wet geregeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding