Is luchtverkeersleider een fulltime baan, of kan je er ook voor kiezen om bijvoorbeeld 2dagen in de week vrij te hebben?

Ik wil graag luchtverkeersleider worden (ik ben nu pas 16 trouwens), en ben dus alvast wat informatie aan het verzamelen...

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat is afhankelijk van je contract. Als je een 40uren contract heb zul je waarschijnlijk van maandag tot en met vrijdag moeten werken (9-17.00). Verder kan je adv dagen opsparen: http://www.carrieregids.nl/informatie/adv-dagen.html Als je een parttime contract hebt dan is het mogelijk om bijvoorbeeld 2 of 3 dagen te werken in de week ipv 5. Maar ik neem aan dat je gewoon een fulltime baan wilt, dus zul je aanspraak moeten maken op je vakantie dagen. Maar dan red je het niet om een jaar lang maar 3 dagen in de week te werken.

Een luchtverkeersleider werkt sowieso geen lange dagen omdat hij/zij dat niet aankunnen. Het vergt een heel zware concentratie. Op luchtverkeersledier.nl vind je alle informatie Toegevoegd na 22 seconden: ahum luchtverkeersleider.nl

Je moet in ieder geval de helft van je arbeidscontract in de week als luchtverkeersleider werken, om je vakbekwaamheidsuren te behouden. Dat is zo bij wet geregeld.

Bronnen:
www.luchtverkeersleider.nl

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100