De polderbaan op Schiphol is toch eigenlijk, altijd in gebruik of niet?

Wij gaan vliegtuigspotten, dit hellaas te voet. Nu kunnen wij me de bus ongeveer 2 km vd polderbaan afkomen en dan lopen we het laatste stuk. Maar is de polderbaan eigenlijk altijd in gebruik?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Het zal van de windrichting afhangen of de baan als start- of landingsbaan gebruikt wordt. Wil je actueel zien wat er aan vliegbewegingen is bij Schiphol, zie dan de link (bron).

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je met je "pijltje" op de vliegtuigen wijst, krijg je de details van het betreffende vliegtuig te zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

er is een site waar je 15 min vertraging het vliegverkeer kunt volgen. Zo kun je vooraf zien waar welk toestel is en ga je mogelijk niet voor niks kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Polderbaan is niet altijd in gebruik. Luchtverkeersleiding Nederland publiceert op haar website welke banen op dit moment in gebruik zijn (zie bron).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad is het de meest gebruikte baan. Zowel voor landen als stijgen. Maar garanties tot de hoek.
Als je pecht hebt draaien ze net als je aan komt of sluiten ze hem.
Dan is een mobieltje met inetrnet wel handig.
Een andere optie is inderdaad de mac, maar die is minder vaak open (de 27/09)