is een chinook gepantsert?

een chinook is een helikopter

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, en hij is ook niet gepantserd.

Antwoorden (3)

Nee:

De CH-47D (chinook) is niet geschikt als gevechtshelikopter en dus alleen uitgerust met summiere bewapening en middelen voor zelfbescherming. Tot deze zelfbeschermingsmiddelen behoren
- de APR39 Radar Signal Detector,
- de AN/AVR2 Laserdetector,
- het AN/AAR47 Missilewarning System,
- het AN/APR44 Radarwarning System en
- de gecombineerde AN/ALQ156 Missile Approachwarner en het M130 Dispenser System.

Daarnaast is het ook meer dan logisch, met die pantserplaten zou hij niet meer op kunnen stijgen, of de motoren zouden zo sterk moeten zijn dat er nauwelijks plek was om iets te vervoeren.

Over het algemeen wordt bepantsering alleen toegepast bij tanks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Chinook helikopters worden wel degelijk bepantserd, alleen in beperkte mate. om het laadvermogen niet teveel aan te tasten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je bedoelt dat de helicopter niet is gemaakt van papier maar van staal heb je gelijk. Maar echt zware bepantsering (lees speciale pantserplaten) worden niet toegepast, en wel vanwege het bovengenoemde. Indien er enige mate van speciale bepantsering is toegepast zal dit hooguit zijn bij de cockpit etc (Dus waar de piloten zitten, om te zorgen dat het ding niet te zwak is). Als je dit bedoelt heb je gelijk, maar ik neem aan dat de vraagsteller dit niet bedoelt. Hij zal bedoelen of de hele buitenkant voorzien is van pantserplaten o.i.d. en dit is niet zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet geschikt als gunship ?? Google eens op ACH-47A ( 40mm granaatwerper, 20 mm kanonnen en nog wat .50's) Kon het eerst ook niet geloven hoor !! Een Chinook Gunship.......
Niet zo gepantserd als een tank maar in ieder geval kan de cockpit en de cabine voorzien worden van bepantsering. Check de link van een bedrijf die die bepantsering levert
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alhoewel de onderkant kan bepansert worden om op de laagvlieggebieden en op de slopes(oefengebied gilze-reijen) zo min mogelijk schade op te lopen als ze net iets verkeerd landen.