welk vliegtuig is zuiniger als het ca 2500km vliegt?

Tussen de embraer 190 de fokker 100 of boeing 737-400

Toegevoegd na 1 uur:
Met passagiers en al .

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Ik kan me niet voorstellen dat dat de
Fokker 100 is. Zowel de Fokker 100 als 737-400 zijn toestellen van 20 jaar geleden en hebben dus ook motoren van 20 jaar geleden. Embraer 190 is een nieuw toestel met moderne (dus zuiniger) motoren. Het is trouwens niet zo interesant wie de zuinigste motoren heeft. Het Interessants is wie het minst gebruikt per passagier. Leuk om te melden is dat een moderne Airbus 320 15% zuiniger is dan een Boeing 737-800. De aanschafprijs van een Boeing is wel een stuk goedkoper dan van eeen Airbus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dit is voor mij duidelyk genoeg

Andere antwoorden (2)

Dat is zonder twijfel de Fokker 100
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De embraer is de goedkoopste in verbruik.

De fokker is op zich niet duur in verbruik maar veel ouder.
Overigens heeft de KLM alle f100 er al uit gehaald vanwege de leeftijd.

Een 737-400 is ook al een ouder type. men vliegt nu voornamelijk met 737-700 of 800.

Overigens doet de afstand er niet toe. Of hij is zuiniger of niet.

maar ja die F100 is Nederlands he, en de laatste nederlands gebouwde kist