Welke profiel(en) heb je nodig voor Steward ? ? ?

Welke profielen bij Havo (Economie & Maatschappij)
(Cultuur & Maatschappij) (Natuur & Gezondheid) (Natuur & Techniek)

Om een Steward te worden Bij voorkeur iets Marokkaans , Jet4You , Royal Air Maroc , Air Arabia , Amsterdam Airlines

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
19.3K

Het beste antwoord

Het profiel is niet zo heel belangrijk. Als we bij Wikipedia gaan kijken voor algemene informatie±

Om steward(ess) te kunnen worden geldt een aantal vereisten:
[bewerken] Persoonlijk
Stewardessen van Garuda Indonesia

De persoonlijke vereisten verschillen per maatschappij, maar komen in grote lijnen op het volgende neer. Men moet:

* minimaal 18 jaar of 21 jaar zijn (verschilt per maatschappij)
* minimaal beschikken over een havodiploma of afgeronde mbo-opleiding
* vriendelijk, servicegericht en goed verzorgd zijn
* de Engelse taal goed beheersen (verschilt per maatschappij)
* een niet te grote oogafwijking hebben (meestal tussen -5 en +5)
* niet te groot en niet te klein zijn (verschilt per maatschappij)
* een lengte en gewicht hebben die in verhouding zijn
* geen zichtbare tatoeages hebben
* binnen een bepaalde tijd op de basis-luchthaven kunnen zijn (meestal 60 minuten)
* beschikken over een zwemdiploma
* geen strafblad hebben

[bewerken] Training

Om de veiligheid aan boord te kunnen garanderen moet elke steward(ess) een interne cursus volgen. Deze cursus duurt tussen de 4 en 8 weken. Iedere luchtvaartmaatschappij verzorgt haar eigen cursus. Toch bestaat deze cursus bij elke maatschappij uit ongeveer dezelfde onderdelen:

Toegevoegd na 1 minuut:
KLM zegt http://www.klm.com/corporate/nl/about-klm/information-school-talks/the-crew.html

Om steward(ess) te worden moet je minimaal een havo-diploma gehaald hebben of een mavo-diploma, aangevuld met een afgemaakte middelbare beroepsopleiding (bijvoorbeeld toerisme of verpleegkunde). Je moet in ieder geval examen Engels hebben gedaan en een redelijke kennis bezitten van Duits, Frans of Spaans. Verder moet je minimaal 21 jaar oud zijn en niet te klein of te groot. Wie te klein is, kan in de pantry (boordkeuken) nergens bij. Ben je te groot, dan stoot je al gauw je hoofd in het gangpad van de cabine, zeker bij kleinere types vliegtuigen. Het hardnekkige beeld dat je alleen als stewardess wordt aangenomen als je heel mooi bent, is beslist onjuist. Maar je moet er wel goed verzorgd uitzien. Heel belangrijk is dat je vriendelijk en hulpvaardig bent.