Wat is de langste vliegroute die in 1 stuk wordt gevlogen?

Toegevoegd na 7 uur:
Ik bedoel dus commerciële vluchten per vliegtuig

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

De langste non-stop commerciële vlucht die vandaag de dag gemaakt wordt van Newark naar Singapore is SQ21 van Singapore Airlines met een Airbus A340-500.
De totale afstand van deze vlucht 15,345 kilometer. De vlucht duurt in totaal 18 uur en 50 minuten.

De kortste commerciële vlucht die vandaag de dag gemaakt wordt is LOG 353 van LoganAir deze duurt maar 2 minuten. Hij vliegt van het schotse Westray naar Papa Westray

Meer vluchten, zie de bron
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Langste vlucht
De langste non-stop vlucht ter wereld is een vlucht tussen Newark, New Jersey en Singapore, die wordt gevlogen door Singapore Airlines. Deze vlucht duurt maar liefst achttien uur en vijftig minuten. De vlucht valt alleen business class te boeken en kost $3903, ongeveer €3000. Singapore komt vaker voor in de lijst van langste vluchten. De nummer twee is een vlucht van Los Angeles naar Singapore die zo'n achttien uur en vijf minuten duurt..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zegt niet wat voor vlucht het moet zijn....

Inmiddels is er al een aardig antwoord vwb lijndiensten.

Vzv ik weet zijn de langste semi commerciele nonstop vluchten die van de space shuttle (geweest).
Aan en afvoer van mensen en materialen naar het ruimtestation.

Ook erg lang duurde de (eenmalige) ballontocht rondom de wereld, een relatief zeer licht hoogvliegend zonne vliegtuigje kan al lang vliegen. (zie link)