Wie weet hoeveel liter Kerosine er gemiddeld per passagier verbrand wordt tijdens een retourtje Tenerife ??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.3K

Het beste antwoord

Ongeveer 3200 km afstand gevlogen met een boeing 737: Ogeveer 1730 nautical miles. Het vliegtuig verbruikt rond de 9,6 liter per mile, dus 16608 liter kerosine voor het hele vliegtuig, ongeveer.
Aanemende dat de rond de 175 mensen in het toestel zitten, kom je uit om een kleine 100 liter kerosine per persoon, enkele reis. Dis negeert natuurlijk alle dingen zoals windsnelheid ed.