wat als je je vlucht mist?

stel je voor je bent onderweg met de trein naar schiphol en het gaat helemaal mis allemaal vertragingen enzo en je mist je vlucht.

heb je dan gewoon pech gehad en kun je dan niet meer op vakantie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.2K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik had mijn vlucht gemist en mocht tegen een betaling van 200 euro in totaal twee dagen later vliegen, dat was met Turkish Airlines.

Antwoorden (5)

Je krijgt alleen geld terug als je door een fout van de luchtvaartmaatschappij je vlucht mist. Als je dus gewoon te laat bent (door bijvoorbeeld de trein of files) heb je gewoon pech, had je daar maar eerder aan moeten denken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik wel weet is dat als het de vlucht naar je cruise is, het schip niet blijft wachten, en in dat geval je vakantie wel verpest is, want meestal komt zo'n schip pas na 1,2 of 3 weken terug in de haven waar je zou moeten opstappen.
Het enige wat je dan kan doen is na hun volgende stop vliegen en daar aan boord gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb het een keer gehad dan mag je met de volgende vlucht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er plek is op de volgende vlucht, zo niet dan heb je echt pech.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het verschilt per maatschappij en wat voor ticket je hebt. KLM of lufthansa zullen hier waarschijnlijk soepeler mee omgaan dat bijvoorbeeld Ryanair of Easyjet, Maar in de meeste gevallen is het geen recht maar een gunst, of je moet echt een heel duur ticket hebben
Mijn vrouw heeft begin Augustus haar vlucht van Zaventem naar Lagos (Nigeria) gemist. Zowel heen-als terugvlucht waren vervallen. Wel kon ze tegen verminderd tarief nieuwe tickets kopen met nieuwe data.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt helemaal aan de voorwaarden van je ticket.

Over het algemeen geldt: Hoe meer je voor je ticket hebt betaald, hoe makkelijker je dingen kan veranderen, reserveringen kan laten lopen en dergelijke.

Als je een goedkoop ticket hebt, is meestal alles dichtgespijkerd en kan je niet zo makkelijk veranderen.

Het kan dus heel erg verschillen en is niet voor iedereen hetzelfde.