Er zijn speciale oordopjes te koop, die werken bij mij prima. Had nergens last meer van.

Onder andere te koop bij ANWB, op het vliegveld, etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Kauwgom kauwen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem een snoepje mee om op te zuigen. Van het slikken gaat de buis van eustachius even open en daardoor valt de druk weer weg. Je mond open en dicht doen wil ook wel eens helpen maar niet bij iedereen. Oordopjes helpen niet. Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk niet. Je kunt namelijk niet voorkomen dat je omhoog gaat e. De druk groter word.. Je kunt wel een kaugumpje kauwen of gapen (faken). Hierdoor gaan je oren wat 'open' staan zodat het drukverschil minder word.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gapen, kauwgum kauwen, neus dichtknijpen en dan heel hard door je neus naar buiten blazen. slikken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vermijden wordt lastig denk ik. Er zijn wel een aantal dingen die je kunt doen om van die druk af te komen. Voorbeelden hiervan kunnen zijn: kauwgom kauwen, slikken, en wat bik mij altijd goed werkt: Neus dicht knijpen en dan zachtjes door je neus uitademen..! Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al die tips helpen bij niet. heb alles geprobeetd heb altijd vreselijke oorpijn. het enige wat bij helpt is muziek luisteren met me oordopjes klinkt vreemd misschien haha ik zou alle tips eens proberen zodat het mssn minder wordt maar denk dat je altijd wel enige last zult houden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry voor me rare spelling . zit via me smartphone op gv . nog even wennen!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op een snoepje of kauwgom kauwen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onterechte min.
Mijn moeder deed vroeger altijd een beetje sla olie op een wattenstaafje en smeerde daar onze oren mee in, nu doe in Hetzelfde bij mijn kinderen en nooit hullen ze.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iets kauwen of op iets zuigen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Behalve bovenstaande kan je ook plastic bekertjes tegen je oren aan houden tijdens het stijgen en dalen. Het ziet er vreemd uit, maar voor mij werkt het!