Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer je geland bent op schiphol en achter de douane nog even een souvenir wil kopen is dat niet mogelijk waarom is dat zo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het taxfree inkopen is alleen voor vertrekkende passagiers.

Warom dit zo is, vind ik ook vaag. Ik denk om de goedkoop mythe in stand te houden. Echter heb je als het goed is de kans gehad om tax free in het buitenland in te slaan.

Toch zijn de tax free prijzen meer een lokkertje dan dat het daadwerkelijk goedkoper is. De Tax gooien ze nu voor een groot gedeelte zelf op de marge.
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat de vleigvelden ect. Hebben afgesproken dat je een voarding pas moet hebben om te kopen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is het omdat je zodra je achter de douna bent (heen) je het land hebt verlaten en zodra je terug bent moet je meteen door de douna dus ga je het land weer in. Het heet niet voor niets tax free (belastingvrij)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vliegvelden verdienen over het algemeen meer op vertrekkende toestellen, dit betekent ook dat vliegvelden graag 'de beste kant' willen laten zien aan de vertrekkende passagiers.

Ik heb verder nog geen enkele luchthaven gezien waar je bij je aankomst nog tax-free kan shoppen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding