Hoe worden dieren in het vliegtuig verzorgd?

En dan met name over langere afstanden van meer dan 8 uur vliegen. Zij moeten immers ook eten en drinken, ben benieuwd hoe dat in een vliegtuig in z'n werk gaat.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
14.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet, denk ik zo maar. Al zal er misschien water ter beschikking zijn.

Het beste antwoord

Kleine huisdieren mogen mee in de cabine als ze niet hoger dan 20 cm hoog en met tas etc lichter zijn dan 6 kilo.
Grotere huisdieren gaan mee in het bagageruim.
Ze moeten in een door de luchtvaartmaatschappij goed gekeurde bench zitten.
Ze worden dan in een verwarmd gedeelte neergezet.
Een Fokker 100 heeft bv geen verwarmd vrachtruim en daar mogen dieren dus gewoonweg niet mee.
Ik dacht dat de dieren alleen water in de bench mogen hebben want als ze eten moet het er ook weer uit en dat wil je liever niet in de bench of het vrachtruim.
Vanuit de cabine kan je niet in het vrachtruim komen met ivm veiligheidseisen.
Een uitzondering zijn combitoestellen die achter het passagiersgedeelte nog een vrachtgedeelte hebben.
Grotere dieren zoals paarden en dierentuindieren gaan in grote speciale kisten die zo het vrachtruim ingeschoven kunnen worden.
Maar dat zijn dan meestal vrachttoestellen of de eerder genoemde combitoestellen.
In vrachttoestellen is een klein passagiers gedeelte waar dan de begeleiders kunnen zitten.
In combitoestellen zitten de begeleiders gewoon tussen de passagiers.
Dus in gewone passagierstoestellen worden de dieren niet verzorgd tijdens de vlucht.
En in vrachttoestellen en combitoestellen kan het wel omdat de begeleiders in het vrachtruim kunnen komen.
Voor en na de vlucht worden ze als speciale vracht behandelt.
Ze worden door een aparte afdeling naar het toestel gebracht en weer opgehaald.
Meestal gaan ze direct naar een opvang/ophaal plek waar ze ook te eten krijgen en/of uitgelaten worden.
En sommige dieren , zoals diverse dieren met een platte snuit, mogen gewoonweg niet mee vanwege de gezondheidsrisico's.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Gewoon door verzorgers die daar zo nu en dan langs gaan. Natuurlijk krijgen ze gewoon eten en drinken. Dure spring- en dressuurpaarden worden ook begeleid door voor de paarden bekende mensen. Als je je hond meeneemt komt er natuurlijk gewoon een dierenverzorger langs.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus er is altijd, bij elke vlucht (waar dieren bij zijn), een dierenarts aan bord? Zoveel dierenartsen zijn er nauwelijks...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb het niet over een dierenarts gehad toch? Dierenverzorgers zijn er aan boort ja. Als er verwacht wordt dat een dier gevaarlijk kan worden of kan uitbreken zal er iemand mee gaan die eventueel een dier kan platspuiten maar ik verwacht dat er wel altijd zo'n persoon aan boord is op lange vluchten met minder gangbare dieren (dierentuindieren, die dure wedstrijdpaarden etc).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
* boord ;-) Is nieuw voor mij. Er gaan met heel veel vluchten wel gangbare dieren mee (hond/kat), bij al die vluchten is dus altijd een dierenverzorger aan boord. Nooit geweten!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is het bij reguliere vluchten waar alleen honden en katten aan boord zijn niet zo dat de dieren verdoofd/gedrogeerd worden? En dat een van de dienstdoende stewards of stewardessen af en toe een oogje in het zeil komt houden. Lijkt me dat passagiers niet zitten te wachten op een hond die de hele vlucht lang onder hun voeten zit te blaffen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zijn de dieren dan handbagage?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee ze zitten in het ruim, maar de vloer tussen laadruim en kabine is niet zo heel erg dik dus als er een hond in het ruim blaft dan hoor je dat gegarandeerd
helemaal niet de dieren krijgen voor vertrek voldoende eten en drinken, op lange afstandsvluchten vervangen ze alles