Welke Nederlandse vliegtuigmaatschappijen geven gratis eten en drinken aan boord aan de passagiers?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
amsterdam airlines ;)

Antwoorden (12)

Als je een lange vlucht maakt met KLM krijg je zo nu en dan een maaltijd aangeboden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klm als je een lange vlucht maakt, Maar dat zit in de prijs inbegrepen. Dus gratis is het niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
platje, je hebt gelijk dat de kosten voor eten en drinken al in de prijs inbegrepen is. Maar van transavia weet ik toevallig dat je voor het luisteren van muziek en films een koptelefoon bij je moet hebben of moet kopen aan boord. Zoiets zou toch in de prijs in begrepen moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, maar ze proberen zo laag mogelijke prijzen aan te bieden. Daar komen mensen op af. Wat ze daarna kunnen verdienen is mooi meegenomen. Kijk ook maar naar Ryanair. Ik weet niet of je daar ooit mee gevlogen hebt? Maar daar wordt je van begin tot het eind verleidt om iets te kopen. Heel simpel: Als we ze eenmaal binnen hebben, kunnen we de inkomsten verhogen, als is het maar een euro pp.
Volgens mij geven alle normale vliegmaatschappijen een gratis drankje en hapje tijdens de vlucht.
Alleen bij prijsvechters als Ryanair of Easyjet vragen ze geld voor drankjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vloog laatst met SAS en kreeg ook alleen een drankje als ik hiervoor wilde betalen.. En dat is ook geen prijsvechter
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat dacht je van de Europese vluchten van Iberia. Betaal je high cost prijzen, krijg je alsnog low cost service en veel oudere vliegtuigen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach, wellicht ben ik verwend deze zomer, ik heb 3 vluchten tussen Schiphol en Londen City gevlogen en 1 x Berlijn Tegel - Schiphol, alle keren gratis drankje en hapje in economy class.
Misschien worden chartervluchten naar vakantiebestemmingen slechter behandeld.
Toen ik met ArkeFly vloog (4 uur) naar een europees land, kregen wij geen gratis eten en/of drinken. Het verschilt echt heel erg per maatschappij. De een geeft een maaltijd vanaf zoveel uur vliegen, de ander alleen als je buiten Europa vliegt. Ik denk dat de prijzen elkaar wel aanvullen. Een duur ticket met gratis maaltijd is denk ik even duur als een goedkoop ticket en de prijs om een maaltijd te kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Arkefly is na volgens mij geen vliegtuigmaatschappij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oeps jawel:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de KLM op Europese vluchten een smerig broodje een drankje en koffie of thee. Verder weg krijg je wel normale service. Arkefly geeft een maaltijd op lange vluchten en 1 gratis drankje. De rest moet je betalen. De service op Europese vluchten is ook bij de flag carriers minimaal. Dus als het veel scheelt kun je naar mijn mening (maar die is gekleurd als operator van een website over low cost vliegen) beter een low coster nemen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jep, maar wanneer is het voor ArkeFly een 'lange' vlucht? Heel veel mensen vinden 'vliegtuigvoer' smerig..Ik niet. Het verschilt gewoon per persoon. Toen ik met Arkefly vloog, kreeg ik kokend hete soep over mij heen en brandde mijzelf..ik stelde zelf voor om mij maar gratis koud drinken te geven..zelf kwamen ze nergens mee (zelfs niet met een nieuwe plek, doekjes oid..)
Lekkere service weer..
Geen enkele maatschappij geeft gratis eten en/of drinken weg.
Als er tijdens de vlucht iets geserveerd wordt, waar je op dat moment neit voor hoeft te betalen, dan is dat in de ticketprijs verwerkt.
12 jaar geleden
Bij KLM betaal je net zoveel als je niet eet en drinkt als wanneer je wel eet en drinkt, dus in die zin is het gratis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drie mal is scheepsrecht. Nu wel op de plek waar hij thuis hoort
Bij de KLM op Europese vluchten een smerig broodje een drankje en koffie of thee. Verder weg krijg je wel normale service.

Arkefly geeft een maaltijd op lange vluchten en 1 gratis drankje. De rest moet je betalen.

De service op Europese vluchten is ook bij de flag carriers minimaal. Dus als het veel scheelt kun je naar mijn mening (maar die is gekleurd als operator van een website over low cost vliegen) beter een low coster nemen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij elke nederlandse maatschappij die een transatlantische vlucht maakt krijg je beperkt eten en drinken .
Warm eten en een drankje erbij .
En de rest tegen betaling .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat er iets gratis gegeven wordt zet maar uit je hoofd,alles is bij de prijs van de ticket inbegrepen.

Toegevoegd na 1 minuut:
bepaalde drankjes krijg je aan boord, en het kan ook zijn dat je nog moet betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de basis maakt men onderscheid tussen EU en ICA vluchten.

ICA is intercontinentaal en daar zitten vanwege de lengte van de vlucht maaltijden bij. Alsmede kusssentje en een dekentje. Soms zelfs een paar weggooi slippers (Denk aan China airlines)

EI zijn europa vluchten dat zijn vluchten die meestal max 4 uur duren en dus relatief kort zijn. Daar wordt afhankelijk van de grens aan vliegtijd die men als maatschappij zelf hanteert geen maaltijd bij.

En gratis is niets!
Een vlucht kostte vroeger keer zoveel en er was eten bij.
Dus je betaalde soms zomaar 100 euro voor wat eten!

Relatief is dus het eten aan boord van een eu vlucht hoog, maar omgerekend naar de vliegprijs weer niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij zijn in december met KLM voor weinig geld naar Istanbul gevlogen en kregen wanneer we maar wilden drankjes incl alcoholische en hapjes geserveerd. GRATIS!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik had het voorige week nog KLM daar kreeg je sandwiches en steeds
wat te drinken aangeboden ik vloog maar 3 uurtjes