Onze koffers zijn door de vliegtuigmaatschappij vergeten mee te nemen, wat nu?

We vliegen met luchtvaartmaatschappij Lufthansa en we moesten overstappen bij Munchen. We haden slechts een half uur overstap tijd, wij zijn optijd overgestapt. Toen we bij het volgende vliegveld aankwamen waren onze koffers nog niet gearriveerd en hebben we daar melding van gemaakt bij het des betreffende vliegveld (Bologna). Nu zijn we alweer 3 dagen verder en we hebben onze koffers nog steeds niet, terwijl ze 1-2 dagen gezegt hadden.
We hebben al gebelt maar ze zeggen niet wanneer het precies aan komt.

Maar wij willen nu weten wat we mogen kopen en wat voor kortingen we krijgen.
Krijgen we b.v. ook nog een schadenvergoeding?
Word er tot een bepaald bedrag vergoed (voor b.v. kleding etc.)

wat moeten we doen als onze koffer helemaal niet meer aan komen?

We begonnen onze vakantie op Zaterdag 11 juli en we gaan tot rond de 23 (met dezelfde luchtvaartmaatschappij terug)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Beetje formeel taalgebruik. maar bij de link het officiele verhaaltje van rechten en plichten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat heb ik ook een keer meegemaakt. Alleen ik vloog met Corendon. Mijn koffer kwam pas op dag 4 aan!!

Wel mocht ik toiletspullen en ondergoed declareren. Geen idee hoe de Lufthansa daarmee omgaat, maar op zich is het een goede maatschappij met goede service.

Je kunt ook contact opnemen met je reisverzekering en dit voorleggen. Misschien dat zij iets voor je kunnen betekenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet in ieder geval contact opnemen met je reisverzekering. Je reisverzekering vergoedt vervangende spullen als je bagage minimaal 24 uur vertraagd is. Voor overige tips, kijk op:
http://www.reisverzekeringblog.nl/bagage-vermist-vertraagd
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak heb je echter wel een eigen risico op bagage van ongeveer 50 euro.....
Wij zijn onze jassen een x vergeten en die kwamen meteen met de volgende vlucht mee. Ik zou als ik jou was gewoon blijven vragen en een schadevergoeding eisen. misschien heb je hier wat aan ( wel van Germanwings)
http://www.germanwings.com/nl/Info-Services/FAQ_bagage_Wat_moet_ik_doen_als_mijn_afgegeven_bagage_verloren_raakt.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In principe id de luchtvaatmaatscappij verantwoordelijk en zal voor de kosten moeten opdraaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, waarschijnlijk zijn ze niet vergeten je koffers mee te nemen, maar lukte het niet om zo snel je koffers van het ene naar het andere vliegtuig te brengen. Jij kan rennen, je koffers niet.
Wel heel vervelend dat je nu al weer 3 dagen zonder bagage zit!

Ik heb zitten kijken of onderstaande link, maar ze zijn niet zo scheutig met duidelijk maken wat je voor vergoeding krijgt.
Ze beweren wel dat je bagage meestal binnen 24 uur terecht is. Ik zie ook dat je je bagage kan traceren via 'tracing online'. Als je de bijbehorende code hebt.
Natuurlijk mag je spullen declareren, ik zou alle bonnetjes bewaren, ook van kleine dingen als deo enzo. Lufthansa mag over de brug komen, en anders heb je waarschijnlijk nog wel een reisverzekering.
Ik zou wel nog een keer bellen met Lufthansa, want dit duurt wel lang!

Succes!!