Moet je speciale maatregelen treffen voor een kind met een beugel om door de controles van het vliegveld te komen?

een kind met een beugel zal niet door de bodyscan komen gezien de beugel van metaal is. Moet we een speciale brief van de orthodontist bij ons hebben als bewijs of hoeft dat niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.7K

Antwoorden (6)

Ik vermoed dat je het kind alleen maar hoeft te laten lachen, dan zien ze het al. Hij of zij zal dan gefouilleerd, worden ipv door het poortje te lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Miranick bij mij ging de douane wel af in IJsland en moest daarna een druks controle doen nu gaan we naar Rusland gaat hij daar heen en terug ook af? Heenweg vliegen we vanuit Duitsland
Nee hoor, je kunt gewoon door de scanner lopen. Er zal wellicht een signaal afgaan, en dan moet het kind even worden gescand met de handscanner. Daarmee wordt gekeken waar op het lichaam het gedetecteerde metaal zit, en dan zien ze snel genoeg dat het gewoon alleen maar in de mond zit.
12 jaar geleden
Zo'n brief is niet nodig.

Is ook sterk afhankelijk van hoe scherp de apparatuur afgesteld is, of het alarm afgaat of niet door de beugel. Mocht het alarm afgaan, dan volgt er een fouillering. Dan zal blijken dat de beugel de oorzaak is van het alarm. Geen probleem verder.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
je loopt gewoon door, en zodra d't ding piept, gaan ze je fouilleren met een handscannertje. je zegt dan gewoon dat het misschien de beugel is. (je hoeft het niet te zeggen, dan komen ze er ook wel achter) dan zullen ze dat nagaan, en is het goed.

maar een bewijs is dus niet echt nodig. maar als je wilt kan je voor de zekerheid altijd nog een kopie van het bewijs op reis meenemen.

en als dat ding niet piept of knippert, loop je gewoon lekker door.

veel plezier met jullie zomervakantie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, als wel de pieper afgaat kun je je beugel laten tonen. Ze zullen ook evt. foullieren maar dat is in uitzonderlijk geval
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik werk in de beveiliging en een detectiepoort gaat niet af op een beugel ;) no worries! Fijne vakantie