hoe kom je aan kalmeerende pilletjes?

ik heb nog nooit gevlogen, deze vakantie ga ik dat voor het eerst doen.
en ik vind het nu al heel erg eng!
ik heb hier ergens op gv gelezen dat kalmerende pillen kunnen helpen. kan je die bij de dokter halen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Zeker! Jouw huisarts weet ook hierin raad... Toegevoegd na 2 minuten: Trouwens...., met een vliegtuig reizen is echt heel veilig! Goede vlucht en fijne vakantie!

Ook bij de drogisterijen zijn allerlei lichte, kalmerende middelen te koop. Rescue spray schijnt goed te werken.

Bronnen:
http://www.bachrescue.nl/con_rescue_spray.asp

Oxazepam is een benzodiazepine en wordt gebruikt als een rustgevend middel. Het vlakt als het ware je nare emoties zoals onrust en (vlieg)angst af. De piek in werkzaamheid wordt ongeveer na 3 uur bereikt, Oxazepam werkt tot ongeveer 6 uur na inname. Mocht je dit willen gebruiken, dien je inderdaad contact op te nemen met je huisarts.

Ja hoor, je kan ze gewoon bij de dokter halen. Ik heb ze ook een keer nodig gehad voor de orthodont (gips happen, ben ik niet bepaald gek op). De orthodont verwees mij door naar de dokter om kalmeringspilletjes te halen. Dus bij de dokter aangekomen, even uitleggen waar ik ze voor nodig had, en de dokter heeft ze me meegegeven (eigenlijk de apotheker, maar dat doet er niet aan toe). Dus ja, je kan ze gewoon halen bij de dokter.

hopen dat de huisarts ze wil voorschrijven omdat je het eng vind. alle eerste keren zijn eng, maar als we overal een kalmerend middel voor in moeten nemen denk ik niet het opschiet.

Je zou ook Valeriaandruppels op pullen kunnen kopen bij de drogist.

vliegen is niet eng. Het voelt ongeveer net als in de trein maar dan ga je ook nog omhoog en omlaag. Daarnaast zijn vliegtuigen zeer veilig, bedenk dat de kans dat je een crash mee maakt 1 op de 1,5 miljoen is. Dit komt vooral omdat in Rusland en Afrika vaak oude Russische en afgedankte Amerikaanse vliegtuigen vliegen. In west Europa, Amerika, zuidoost Azië en Oceanië licht de cijfer veel lager omdat ze daar met de modernste vliegtuigen vliegen. Daarnaast zijn de piloten hier beter opgeleid, is er betere regelgeving, hebben luchtverkeersleiders de nieuwste apparatuur en zijn alle vliegvelden goed uitgerust met brandweer en ILS (systeem dat de piloten helpt landen tijdens slecht zicht). ik zou me geen zorgen maken. volgens mij kun je die pillen gewoon bij de huisarts / apotheek halen.

Ja dat kan je daar halen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100