Waar kan ik goedkoop een vliegtuig kopen, bijvoorbeeld een Cessna?hoe duur is dat dan?en moet je veel geld betalen voor benzine?

Ik heb niet zo veel geld, dus het moet niet te duur zijn

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
22K

Het beste antwoord

Dit is een website waar je nieuwe en gebruikte vliegtuigen kunt kopen. Deze is maar € 24893,05 ($ 33750,-)

http://www.aerotrader.com/find/listing/1966-PIPER-CHEROKEE%20140-85233534

Ik heb maar kort gekeken maar er staan volgens mij nog wel goedkopere op. Succes en laat je weten als je een goedkope vette hebt gevonden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ja, over de 50 jaar oud, wat wil je....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dan moet je hem ook nog vanuit California naar hier vliegen. Zou er niet graag bij zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo niet, ik vind het een super goede vraag

Andere antwoorden (10)

Ik denk dat een vliegtuig al gauw richting of over een miljoen gaat en de benzine (heet dat niet kerosine bij een vliegtuig?), stalling, en ik denk nog wel meer bijkomende kosten zijn niet echt laag lijkt me. Denk aan belasting, de nodige vlieguren (om te zorgen dat je brevet, dat ook niet gratis is, niet verloopt) enz.
Misschien eerst eens vliegles nemen en daar (bij de club) informatie inwinnen).
Misschien is een modelbouwvliegtuigje uit onderstaande afbeelding een idee?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik krijg net de terechtwijzing van Som dat ik met een miljoen er toch wel naast zit. Hij heeft gelijk. Zie de link...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een Cessna kost geen miljoen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Som, ik heb even gekeken, je hebt inderdaad gelijk. ZIe mijn toevoeging...
Als eerste denk ik dat je veel geld moet hebben om zoiets te kunnen doen, alleen het onderhoud voor een vliegtuig heb je al een klein vermogen nodig. Tevens vliegt een vliegtuig op kerosine en niet op benzine.

Verder zou ik hier even rond speuren: http://www.aso.com/i.aso3/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou met een tweedehandsje beginnen.
Onderstaande Cessna kun je op het internet al kopen voor
65.000 dollar.
Kerosine kost in Nederland 40 eurocent per liter, lekker goedkoop dus.
Plaatje bij antwoord
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tot je erachter komt hoeveel zo'n ding verbruikt + tankinhoud;)
Het is niet zo zeer de aanschaf, een leuke 2ehands vind je al voor ca. 60.000 euro (natuurlijk wel een berg geld), maar het gaat om alles wat er bij komt. Onderhoud, stalling, luchthavenbelasting, vergunningen, kerosine en ga zo nog maar even door.
Het is niet dat als je op een zondag niks te doen heb, dat je in je vliegtuigje kunt springen en vervolgens lekker er op los kan vliegen.
Als je je nog niet voldoende heb georrienteerd, zou ik dat als eerste doen en daarna pas op aanschaf over gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Doe nou niet zo saai, Nederland op zijn smalst.
Wat is nou cooler om tegen je vriendjes achteloos te zeggen:
"O ja, ik heb gisteren een Cessna gekocht".
Leve de impulsaankopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hou ook wel van impulsaankopen, ben er gek op. Maar dan heb ik er ook wat aan, ook al had ik zonder gekund. Ik heb het vage idee dat als de vraagsteller dat vliegtuigje heeft gekocht, het helemaal wegroest aan de grond. En dan wil ik dus niet van mijn coole vriendjes horen wat ze er van denken.....:))))
Als je serieuze plannen hebt om een vliegtuig te kopen, dan heb je waarschijnlijk ook al vlieglessen gehad. Is het dan geen goed idee om bij de vliegschool te informeren waar en hoe je het beste een vliegtuig kan aanschaffen?

Misschien heeft de vliegschool wel een oud vliegtuig te koop! Ik zou in ieder geval iedereen die je kent bij en via de vliegschool laten weten dat je op zoek bent naar een vliegtuig om (over) te kopen. Dan is de kans groot dat iemand wel een geschikt en goedkoop vliegtuig voor je weet.

Succes ermee!
14 jaar geleden
Een cessna kopen is niet zo moeilijk maar dan.....

Eerst nog even een vliegbrevet halen, een vereniging vinden waar je hem kan stallen, Je onderhoud op jaar basis berekenen, je verplichte vlieguren, elke start kost geld.

Je brevet alleen kost al een vermogen.

Als je begint met ik heb niet veel geld.... Dan zou ik een andere hobby nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Allereerst: Als je kerosine in een cessna gooit, dan gaatie stuk. Er gaat gewoon benzine in.

Verder: In belgie en in de VS is het een stuk goedkoper dan hier, in Nederland kost een vliegtuig je al heel snel 100 euro per vlieguur (dat is dus inclusief onderhoud, brandstof, afschrijving etc), in het buitenland kan dat een stukje goeikoper.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vraag, zoals je die stelt, is nogal naief. Vliegen is een van de duurste hobbies die je je maar kan bedenken. Als je niet veel geld hebt, kun je er beter iets anders mee doen. Het is allemaal wel iets duurder dan een auto met benzine en verzekering.

Ooit een bijstandmoeder in een cessna gezien? Precies!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof nooit dat dit een serieuze vraag kan zijn.Iemand die wil vliegen begint niet over weinig geld hebben.Die is inmiddels al een vermogen kwijt aan eem brevet.En die zal echt niet gaan zitten vragen op een site zoals deze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeer geachte.
Het is aan te bevelen om niet in Belgie, Holland of Europa een vliegtuige te kopen.
En zeker niet om als u nog een Brevet heeft, die in Europa te halen kost u 10.000,00 € of meer is normaal.

Even over het grote water heen.
Amerika is daar een goed land om een kistje te kopen bij de vliegtuigschow in
Oshkosh in Winconsin.
Uw vliegt vanuit zaventum of Amsterdam naar Winconsin.
En daarna naar het plaatsje Oshkosh
Indien u nog geen Brevet heeft is dat ook zeer handig om dat daar in Winconsin te halen.
Niet duur redelijke prijs, u moet wel even op zoek gaan goede instructeur.
Wanneer u bent aangekomen,
‘s morgens om 8 uur gaan de hekken open, begint de dag voor u en veel bezoekers met het bekijken van de circa 2.800 ‘show’ vliegtuigen, bestaande uit zelfbouw, klassiekers, warbirds, moderne jets, ultralights, etc. Uiterst informele setting, geen dranghekken en een praatje maken met de (trotse) eigenaar wordt zelfs aangemoedigd. Het maakt niet uit wat u hebt of wie je bent, het zijn normalen mensen, niet die omhooggevallen jongens in Europa die alles weten, en dat ook graag laten blijken, nee het gaat er allemaal even gemoedelijk aan toe. En alles staat er even glimmend bij, er wordt doorlopend gepoetst! En voor wie naar Oshkosh komt om een ‘kistje’ te kopen: wat dacht je van een tot in de puntjes gerestaureerde T-28 Trojan voor $350,000? En als dat iets teveel van het goede is, er stond al een T-33 te koop voor $70,000...
en toestelletjes die nog lager in prijs zijn.
Aan de organisatie van dit 7 dagen durende evenement zal het niet liggen. Die loopt gesmeerd en het is duidelijk dat de fly-in, welke sedert 1953 wordt georganiseerd door de Experimental Aircraft Association (EAA), geen probleem heeft met het ontvangen van de ruim 700.000 bezoekers die dit jaar op het evenement afkwamen. Naast de honderden lezingen en workshops die er worden gegeven, is er een ‘fly-market’ en vele fabrikanten van vliegtuigen, onderdelen en aanverwante artikelen hadden er hun vertegenwoordiging. Verder kun je korte vliegtripjes maken, op nieuw (o.a. Lancair, waarover later meer) en oud spul (Ford Tri-motor en B-17). Tot slot was er iedere dag vanaf half vier de zogenaamde Afternoon Air Show en dat alles onder een vrijwel continu stralende zon.

Veel plezier gewenst.
Toegevoegd op 17 mei 2019 23:50: tekst, afbeelding