Wat zou volgens jou de oorzaak kunnen zijn waarom de vliegtuig van Turkisch airways is neergestort?

-Oorzaak word nog onderzocht door experts-

Wat de oorzaak is van de crash, is nog niet bekend. Experts doen daar onderzoek na. Ook mr. Pieter van Vollenhove van de Raad voor de Verkeersveiligheid is ter plekke. Turkish Airlines staat overigens niet op de zwarte lijst van vliegtuigmaatschappijen.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk dat er te weinig brandstof aan boord was.
Meestal is er net genoeg kerosine aan boord, gebasseerd op het startgewicht van het vliegtuig.
Uiteraard aangevuld met een reserve voor calamiteiten.

Het vermoeden bestaat dat er een verkeerde inschatting is gemaakt wat betreft de tegenwind (hoger kerosine verbruik), misschien een keer extra rond Schiphol vliegen (pattern full?).
Dit gecombineerd met een te kleine reservevoorraad (economische crisis?)

Disclaimer:
Dit is puur speculatief
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Wat is de toedracht?Momenteel alleen speculatie's.
Misschien gebrek aan kerosine,het vliegtuig kwam langzaam en laag aanvliegen. Probeerde misschien een doorstart te maken,die niet gelukte?
Het enige "geluk" was,dat het vliegtuig niet te hoog vloog.En niet in brand vloog.
Verder afwachten,wat de deskundigen verklaren omtrent de oorzaak.
In ieder geval medeleven met de slachtoffers en nabestaanden!

Groeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De meest plausibele speculatie op dit moment is dat het vliegtuig om een of andere reden niet genoeg brandstof meer had en daarom niet genoeg snelheid meer had om de landingsbaan te halen. Dit verklaard waarom hij uit de lucht scheen te vallen en waarom er geen brand is. Maar we weten niets zeker tot het onderzoek is afgerond. Maar het belangrijkste op dit moment is dat er goed voor de slachtoffers word gezorgd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er wordt ook gespeculeerd dat dit de mogelijke oorzaak zou zijn: de motoren zouden niet meer kunnen worden toegedient.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is nu inderdaad bijna zeker dat het een probleem met de brandstof was. Dit kan zijn dat er te weinig brandstof aanwezig was (dit verklaart ook waarom er géén brand uitbrak), maar het kan ook een probleem zijn in de brandstoftoevoer naar de motor. (Dit verklaart weer waarom passagiers kerosine roken).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het lijkt me ietwat onzinnig om hier mogelijke oorzaken van de crash te gaan opsommen, want het komt erop neer dat we simpelweg onvoldoende kennis van zaken hebben. Experts zullen de inhoud van de blackboxes analyseren, evenals de wrakstukken. Dit, in combinatie met verklaringen van getuigen en inzittenden, zal hopelijk opheldering geven over de toedracht van dit ongeluk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik denk dat de brandstof op was maar wil wel zeggen dat het een hele goeie piloot was met zo veel overlevende jammer dat hij het zelf niet meer na kan vertellen