Hoe kom ik over mijn angst heen?

Ik woon vlak bij een vliegveld. Daardoor hoor je elke avond vliegtuigmotoren. Ik ben doodsbang dat een vliegtuig neerstort omdat het geluid steeds harder word (maar daarna ook weer zachter) in de zomervakantie ga ik naar roemenië en dan moet je ook een eindje vliegen en daar ben ik ook heel erg bang voor. Hoe kan ik mijn angst overwinnen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

hoe je van je vliegangst af moet komen weet ik niet, bang zijn dat een vliegtuig naar beneden op je hoofd komt. ? Zeg tegen jezelf dat het maar zeer zelden gebeurd in Nederland dat er een vliegtuig naar beneden komt. En dat is dan geen leugen, want hoe vaak is het voorgekomen dat er een vliegtuig naar beneden stort in Nederland ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wist je dat je met een auto meer kans hebt op een ongeluk dan met een vliegtuig ik zou gewoon instappen je kan het wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik woon dicht bij Eindhoven airport het eerste wat zo een piloot probeert is bij een lange open plek te landen ( of neer te storten) je raakt er denk ik wel gewend aan dat geluid
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil graag benadrukken dat vliegen een van de meest veilige manieren van transport is. De kans dat een vliegtuig neerstort is vele malen kleiner dan dat je een ongeluk krijgt op de snelweg. De kans dat een trein ontspoort is zelfs groter dan dat een vliegtuig neerstort! Ik ga er vanuit dat u dagelijks met de auto naar het werk gaat, u kunt beter op dat moment bang zijn dan als u fijn thuis zit. Er is geen reden om bang te zijn voor neerstortende vliegtuigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem contact op met het vliegveld .
En leg jou probleem aan hun voor .
Dan zullen zij jou eenmaal uitnodigen voor een bezoek en misschien wel voor een rondvlucht .
En zij zullen jou alles laten zien en alles uitleggen .
En in heel veel gevallen is jou angst dan ook verdwenen .
En jij hebt voorrang omdat jij een aanwonende bent .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tijdens de approach (het naderen van het vliegveld) moet de piloot heel precies de kracht van de motoren regelen. hierdoor hoor je tijdens de landingsprocedure een niet uniform geluid. soms wat langzamer, soms wat harder. zodra het vliegtuig boven de landingsbaan is, gaan de motoren op IDLE en daarna op reverse thrust, om te helpen bij het remmen. dus eerst hoor je de motoren normaal (vliegen), daarna langzamer (naderen), daarna bijna niet (touchdown) en heel kort daarna draaien ze bijna op volledige kracht (remmen).

verder valt een vliegtuig niet zomaar uit de lucht. al zouden alle motoren in een keer stoppen met werken, als je op een redelijke hoogte zit, dan zweef je verder alsof er niks aan de hand. niet oneindig, maar wel genoeg om een plekje te zoeken waar geen mensen wonen.

wat betreft je vliegangst, niks helpt beter dan goed informeren. de meeste angsten (9 van 10) die mensen hebben met betrekking tot vliegen komen door gebrek aan juiste informatie. air crash investigation op youtube (zo veel mogelijk afleveringen) helpt, maar niet op korte termijn. dus ga dat niet een avond van te voren kijken, want dan zul je alleen denken aan de mogelijkheden om neer te storten. kijk ze helemaal en laat de info bezinken. op den duur "klikt" het allemaal en zul je er van overtuigd zijn dat ongelukken echt niet zomaar gebeuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi antwoord, hoor! +1