Waar zijn deze dingen aan het einde van een vliegtuigvleugel voor? Zie de beschrijving.

Bij een vliegtuig zie je soms aan het einde aan de vleugel een hoek van iets van 90 graden. Waar is die hoek voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Die tips zorgen ervoor dat licht beter de vleugel kan verlaten. Dit zorgt voor betere zuinigheid en vermindert lawaai

Toegevoegd na 37 seconden:
Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Winglet
Winglet
Een Boeing 737-800 van Turkish Airlines met winglets

Een winglet is een meestal opstaande verlenging van een vliegtuigvleugel die wervelingen in de lucht vermindert, waardoor het toestel efficiënter vliegt. De techniek is afgekeken van vogels die aan het eind van hun vleugels waaiervormig opgestelde slagpennen kennen, die naar boven kunnen worden gekruld.

Toegevoegd na 2 minuten:
En hoewel lucht licht is, bedoel ik met licht natuurlijk lucht :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is de Winglet. Deze vorm dient ervoor om de luchtwerveling rond de vleugel te verminderen, waardoor een vliegtuig efficiënter kan vliegen.