Wat kost het aan belasting om met een kleine privejet over een land te vliegen en op een vliegveld te landen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Privejets vanaf een "maximale opstijg gewicht" van 2000kg moeten zogenaamde navigation charges betalen. Dit zijn "belastingen" om over een land te vliegen. In Europa zijn de kosten afhankelijk van het land waar je vliegt, het gewicht van het vliegtuig, de gevlogen afstand binnen het land gemeten door de grootcirkelafstand van het punt waar je het land binnen vliegt en buiten vliegt. Deze zogenaamde "navigation charges" worden na een berekening afgedragen aan Eurocontrol. Deze instantie overziet het luchtverkeer in Europa.