Nee, je mobiele telefoon moet uitgeschakeld zijn tijdens de vlucht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, als je de vliegtuogmodus aan zet kan je gewoon gebruiken voor muziek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tijdens het stijgen en het landen moeten alle telefoons uit. Als je eenmaal in de lucht bent, wordt omgeroepen dat telefoons met een vliegtuigmodus weer aan mogen. Telefoons die dat niet hebben, moeten de hele vlucht uitblijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ook in vliegtuigen vraagt men nog steeds de mobiele telefoon uit te schakelen. Oorspronkelijk in verband met mogelijke interferentie met de elektronica van het vliegtuig (wat geen probleem meer is), maar tegenwoordig nog steeds aangezien de telefoonnetwerken daar niet voor toegerust zijn en omdat vele reizigers geen storende telefoons in de buurt wensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is dan de verschillen tussen een iphone met vliegtuigmodus aan ( je hebt dan geen singal meer en kunt niet eens meer noodnummer bellen) en een ipod touch ?
nee want het vliegtuig wordt gestoord door de uitstralingen van het mobieltje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet alle telefoons hebben een vliegtuigmodus. Dit is dus verschillend per telefoon. Als je een mobiel hebt zonder vliegtuigmodus moet je je mobiel uitzetten tijdens de vlucht. Maar heb je wel een mobiel met vliegtuigmodus mag je hem als je 'in de lucht bent' aan. Meestal wordt dat omgeroepen als het daar tijd voor is. Als een vliegtuig stijgt of landt moet wel iedereen zijn of haar mobiel uitschakelen, ongeacht of je nu een mobiel hebt met vliegtuigmodus of niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedere vliegmaatschappij bepaalt dat zelf. Er zijn geen algemene regels voor.

Ik werk bij de KLM, vroeger mocht je niet je telefoon aan hebben tijdens de vlucht, zelfs niet in flight-mode. Tegenwoordig gelukkig wel.
Bij ons wordt daar niks speciaals voor omgeroepen.
Toen ik eens als passagier met Transavia vloog, verbaasde het me dat het daar nog steeds niet mocht (dit was maart vorig jaar) terwijl Transavia 100% eigendom van KLM is.

Mocht je gaan vliegen en je wilt je telefoon gebruiken, dan zou ik het aan je vliegmaatschappij vragen, wat hun eigen regels zijn.