Is er wel eens een vliegtuig neergestort door overgewicht.? Ik bedoel een passagiersvliegtuig.

De mensen worden steeds dikker en zwaarder.
Ten opzichte van jaren geleden.
wordt daar rekening mee gehouden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

er is wel eens een vliegtuig neergestort doordat de piloten het gewicht hadden berekend op de gemiddelde gewicht van een passagier, maar dat gemiddelde flink is toegenomen doordat mensen dikker zijn geworden.

het was te zien in een aflevering van air crash investagation -dead weight
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik denk niet dat vliegtuigen neerstorten omdat er een zwaar mens in zit. Daar zijn de vliegtuigen voor gebouwd in deze tijd. Of het vroeger is gebeurd, weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het goed is wordt het gewicht van een vliegtuig door de piloten berekend door het gewicht van de lading bij het eigen gewicht van het vliegtuig op te tellen. Het is bekend van elk type vliegtuig wat het maximale gewicht mag zijn.
Simpele vergelijking dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Enkele jaren geleden is een vliegtuig neer gestort met de beroemde en veelbelovende zangeres Aaliyah na opnamen van een clip van haar .
Het vliegtuig was te zwaar beladen en kon toen niet aan hoogte winnen en is toen neergestort .
Donderdag was zij nog te zien op de tv bij veronica in een actiefilm .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zij hadden teveel aan bagage mee terug willen nemen .
En het was de fout van de piloot omdat hij het had toegestaan .
bij belading houd men rekening met de gemiddelde vrachtlading (koffers etc) en menselijke lading. Menselijke lading word zoveel mogelijk verdeeld per zijde en voor- achterkant. Er is altijd een zekere marge in het maximaal hef vermogen en vaak zijn vluchten nooit volledig afgetankt wat ook scheelt in gewicht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het maakt niet zo veel uit op het totaal gewicht van het vliegtuig. bovendien is er een maximum gewicht als er meer (zwaardere) passagiers in zitten nemen ze minder brandstof mee.

het is het wel eens gebeurd dat een vliegtuig verkeerd beladen was en daardoor neer is gestort
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er worden eens per jaar wereldwijd metingen uitgevoerd daner worden dan een aantal vluchten geselecteerd.Voor vertrek stappen de passagiers dan eerst op een weegschaal voordat zij een vliegtuig instappen.zo word het gemiddelde gewicht van de passagiers berekend. .een vliegtuig stijgt zelden op als het aan zijn maximum toegestane take off gewicht zit meestal zit het daar ruimschoots onder.