waar vindt ik luchtvaartcommunicatie codes zoals; Roger, Wilco enz en de betekenis daarvan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.9K

Het beste antwoord

Wilco betekent "Will Comply", zie PDF die ik bij bron: heb gezet. Het is een document uit Nieuw Zeeland, maar aangezien deze termen internationaal zijn, geeft het een prima overzicht.
gvrox
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geweldig! Hartelijk dank

Andere antwoorden (3)

Ik weet dat ze in de luchtvaart onder andere het internationale alfabet gebruiken.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Spellingsalfabet_(NAVO)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De luchtvaarttaal vind je hier:

http://schipholspotter.webs.com/luchtvaarttaal.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel aimeeTJE, daar vind ik de taal maar ik zie nog niet de betekenis, of kijk ik niet goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En hier? http://www.worldwide-military.com/Luchtvaarttermen_ned.htm
Men gebruikt hier internationale radio termen. Vooral vroeger, toen de radioverbindingen wat gebrekkiger was, was er behoefte om dit soort termen te gebruiken. Als een deel van de uitzending door storing wegvalt, kan de ontvanger wellicht nog een deel van het woord opvangen en begrijpen wat er bedoeld wordt.

Het internationaal radiospelalfabet is er om dezelfde reden:
alfa
bravo
charley
delta
echo
foxtrot
golf
hotel
india
juliet
kilo
lima
mike
november
oscar
papa
quebec
romeo
siera
tango
uniform
victor
whisky
x-ray
yankee
zulu