Als je in een vliegtuig zit met een bed heb je dan ook een riem?

Stel je voor je bent multimiljonair en vliegtuig met een vliegtuig je krijgt een bed moet je dan geen riem of zit die de der anders zou het gevaarlijk zijn nou ja ik hoop dat er antwoord komt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Nee, geen riem in dat geval!
Je wordt alleen goed ingestopt......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je erfgenamen betreft hoeft alleen je bed een riem.
Ze zouden niet willen dat iemand van het personeel iets overkwam door een vliegend bed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, in november 1975 gebruikte Elvis Presley zijn vliegtuig voor het eerst: de tocht verliep vlekkeloos en Elvis kon z’n geluk niet op: een eigen vliegtuig was als een ultieme jongensdroom die uitgekomen was. Overigens had het kingsize bed óók een riem. Niet uit veiligheidsoverwegingen, maar de Amerikaanse wet zegt nu eenmaal dat elke zetel aan boord van een vliegtuig een riem moet hebben. En een bed is, technisch gesproken dan, ook een zetel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De crewbedden in een passagiersvliegtuig hebben ze in ieder geval niet. Dus verplicht is het blijkbaar niet.
En ik vraag me af welk nut het heeft want de impact kan vaak ook vooruitgaand zijn en dan schuif je er toch onder vandaan.
Overigens weet ik van 2 vliegtuigen die ik op Schiphol oost afhandelde wel dat er een stoel was die omgebouwd werd naar bed waar je dan de riem nog van kon gebruiken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben stewardess en op sommige heel lange vluchten mogen we soms een of een paar uurtjes op bed liggen.
Die bedden hebben riemen en die zijn we verplicht aan te doen, of het 'fasten setbelt' nou aan is of niet.

Er kan altijd onverwachts turbulentie komen en dan ben je maar beschermd.
Het is niet toegestaan gebruik te maken van deze bedden tijdens start en landing.