Tafeltjes opklappen, en de rugleuning in de normale stand zetten..........!

Ik vloog laatst weer eens met Tansavia.Com (wat smaken die sausijzenbroodjes daar toch lekker.....!?). Telkens weer valt mij op dat na de start en zodra de lampjes 'riemen vast' zijn gedoofd, passagiers zonder schroom hun rugleuning in de slaapstand plaatsen. Ik met mijn 1.82 lengte kom met deze actie onmiddelijk in de problemen. Mijn kniegewrichten protesteren hevig. Een vriendelijk doch dwingend verzoek aan mijn voorzittende medepassagier dit niet te doen, levert meestal een geirriteerde reactie op. Kortom, de 'toon' voor onze verhouding tijdens de vlucht is gezet: Wat een zijkerd!

Het gebruik van de verstelbare rugleuning in een vliegtuig is volgens mij eigenlijk alleen nog maar bruikbaar in de business- en eerste klasse. Zouden de airliners in het low-cost segment niet moeten besluiten die rugleuningen gewoon vast te zetten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ik weet een leuke site voor je : WWW. usatoday.com - ga naar "travel" "today in the sky" en dan de forum- en blogsites aanklikken. Gegarandeerd plezier, als zowel passagiers als cabine-personeel hun grieven spuien over bijv. jouw probleem, een 2e gratis stoel voor te dikke passagiers, vliegtuigmaaltijden, te grote handbagage en wie er nou voor moet zorgen dat dit in de bakken getild wordt, schreeuwende kinderen die niet in hun stoel te bránden zijn, dieren in de cabine, gemiste vluchten en vertragingen (vooral in de winter 'errug" leuk, als het weer roet in de reisplannen stort....), mensen die assistentie aanvragen, maar weer lopen als kieviten als ze te lang moeten wachten op hun rolstoel/electrische wagentje, en gá zo maar door......Díkke pret!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Helemaal mee eens! Ik ben 1,97 m lang, en als mijn voorzitter de rugleuning naar achteren zet, kan ik helemaal niets meer. Geen krant of tijdschrift lezen, niet zitten.

Ik vlieg daarom het liefst met buitenlandse maatschappijen. Dit gedrag van da's-dan-jouw-probleem komt voornamelijk onder Nederlanders voor.

Tja, en dan zijn er in theorie de plekken bij de nooduitgangen, of bij de reguliere uitgangen. Maar hoe KOM je daar? Die plekken lijken te zijn voorbehouden aan mensen van zestig of ouder, met een maximale lengte van 1,65 m.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij sommige maatschappijen kun je jezelf deze plekken toebedelen als je online incheckt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In theorie wel. In de praktijk zijn die plekken gereserveerd voor bepaalde mensen - de genoemde ouderen met een maximale lengte van 1,65 m.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is de bedoeling, dat er bij de nooduitgangen mensen zitten, die in een noodsituatie ook werkelijk kunnen helpen bij de evacuatie van het vliegtuig - dus * geen enkele lichamelijke beperking hebben * een levende taal spreken om de instrukties te begrijpen * sterk genoeg om zo'n" luik"eruit te tillen en op de vleugel te gooien * in staat mensen na de evacuatie van de vleugel af te tillen of op te vangen - het is dus níét een "been-ruimte-plaats" waar je je achteloos op in kunt checken!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan kunnen ze beter mij (NL, EN, DU, IT, FR; wedstrijdroeier; maximale score op de fitheidstest) op zo'n plek neerzetten dan een fragiel dovig ouder dametje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
KLOPT !!!!!
Ik ben maar 1,88 en check alleen om deze reden 3 á 4 uur voor vertrek in om zeker te zijn van een plaats bij de vleugels. Mijn kniegewrichten protesteren al als ik langer dan een uur in dezelfde houding moet zitten...

De meeste mensen begrijpen op de e.o.a. manier niet waarom dit problemen geeft bij praktisch iedereen die langer is dan 1,72...

Toegevoegd op 06-06-2009 09:09:08
En wat ook nog wel eens in zo'n geval wil helpen is met volle kracht de leuning terug duwen. althans bij mij is dit succes verzekerd. Maar maak dan ook graag wat herrie op kruishoogte...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat vroeg inchecken lukt dus niet. Plaatsen zijn al gereserveerd. De enige keer dat het is gelukt, was op een Lufthansa-vlucht van Jakarta naar Frankfurt. Zelfs voor het inchecken al langsgeweest bij het kantoortje van Lufthansa. Daar kwamen wij binnen: ik 1,97 m, vriend 2,06 m. Tegenover die miniscule Indonesiërs - we hoefden niets te zeggen, ze hadden meteen door wat we wilden vragen! Ze zijn een half uur lang aan het telefoneren geweest, hebben de hele passagierslijst doorgewoeld. Uiteindelijk bleek het mogelijk één iemand van een uitgangsplek weg te halen. Daar mocht vriend (2,06 m) zitten. De andere uitgangsplekken waren gereserveerd door mensen die niet elders konden/mochten worden geplaatst. Dat bleken later miniscule Indonesiërs te zijn, resp. 1,45 m en 1,60 m lang. Voor mij werd, na lang zoeken, een plek achterin gevonden. Achterin is het vliegtuig smaller, twee stoelen naast elkaar in plaats van drie. Ik werd aan de raamkant gezet op de tweede rij die slechts twee stoelen had. Zo kon ik in ieder geval één been uitstrekken, tussen de stoel voor mij en het raam, tot tegen de achterkant van de driestoelenrij. Meer was niet mogelijk.
Dit is nu een typisch voorbeeld van asociaal gedrag.
Niet rekening houden met een ander. Niet vragen of je er bezwaar tegen hebt. Nee, gewoon 'klik... rats...' die leunig naar achter gooien.
Van mij mogen ze die vastzetten.
(En ze mogen ook wel wat betere films draaien).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Transavia en films? Sinds wanneer?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vlieg al jaren met Transavia en bij elke vlucht wordt er een dvd'tje opgezet. Misschien niet op de kortere vluchten???
Ik ga meestal naar Egypte (5 uur vliegen).
Je gelooft me niet , maar "Er was ooit een periode waar de mensen voor elkaar opstonden om hen te helpen met de bagage, waar mannen de vrouwen eerst lieten opstappen, waar de zetels niet volledig neergeklapt werden, waar de passagiers rustig bleven zitten tot het vliegtuig volledig stil stond en de toelating werd gegeven, waar er niet gebruld werd onder elkaar : kortom een soort vorm van beleefde omgang waar iedereen , iedereen zich goed bij voelde, geen ergernissen had en een leuke vlucht had met een tof gesprek." Maar helaas, dit was een sprookje uit de jaren zestig.