ik wil graag een erg ongeloofwaardig feitje, dat wel klopt over vliegtuigongelukken hebben. zie beschrijving.

ik ga een spreekbeurt houden over vliegtuigongelukken. (hoe je het beste kan evacueren en voorzorgsmaatregelen)
Hier moet alleen wel onzin in voorkomen. door de onzin echt te laten lijken wil ik graag een ongeloofwaardig feitje dat wel klopt. iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (7)

Zoiets misschien:

"Een vliegtuigongeluk in mei in India dat 158 levens eiste, is veroorzaakt doordat de piloot sliep. Dat blijkt uit justitieel onderzoek, meldde dagblad Hindustan Times woensdag......"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er staat een prachtig stukje in de WaarMaarRaar krant, ik kon het helaas niet kopiëren.

Toegevoegd na 14 minuten:
Een piloot in het plaatsje Puyallup in de Amerikaanse staat Washington heeft zijn leven misschien wel aan een serie mobiele toiletten te danken. De piloot steeg op van het vliegveld, maar al op vijftig meter hoogte viel de motor uit. De man probeerde nog om te keren om te landen, maar dat lukte niet. Nadat hij een hek raakte, sloeg het toestel over de kop om vervolgens op zijn kop op de verende daken te landen van een serie mobiele toiletten die er opgeslagen stonden. Waarschijnlijk verzachtten de toiletten de crash, want de piloot kwam er zelf zonder verwondingen van af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Raytje, dankjewel!
Het ongeluk op 25/08/2010 met een toestel van Filair
werd veroorzaakt doordat een passagier een krokodil in een sporttas had meegenomen, het dier ontsnapte, veroorzaakte paniek in het toestel. Iedereen vluchtte naar een kant van het toestel waardoor het toestel uit balans raakte en neerstortte.

Of bedoel je andere ongeloofwaardige feitjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wtf???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat dacht ik ook toen ik het las!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is dit echt waar?? echt ongeloofwaardig :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dingdingding, we hebben een winnaar!
3 mensen hadden een vliegtuig gesabotteerd.
iedereen gaf de schuld aan de makers.
alle families waren boos een iemand sak een paar van de bouwers dood.totdat ze erachter kwamen wie het wel was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik moet ook zoiets doen voor school maar ik weet niet waarover ik het ga hebben mag ik jou idee?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
overige inzittenden om het leven.

1971: De 17-jarige Juliane Köpcke, overleeft als enige de crash van een vliegtuig in Peru. Ze valt met haar stoel uit het toestel en belandt na een val van drie kilometer in de jungle. Ze overleeft op miraculeuze wijze en loopt slechts een gebroken sleutelbeen op. Reddingswerkers vinden haar pas tien dagen later. Negentig andere inzittenden van het vliegtuig, waaronder Köpckes moeder, vinden de dood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Feitje:
De statistisch veiligste plek van een vliegtuig is achterin.
Vliegtuigmaatschappijen zeggen dat er geen veiligste plek is omdat elke crash verschilt. Uit tellingen blijkt het volgende, zie plaatje: