Waar kan ik een pakket van 24 kg opsturen?

Waar kan dit? Bij postnl gaat het tot 23kg, of kijken ze niet naar die 1 extra kg?

4 maanden geleden
1.1K
fremar
4 maanden geleden
https://www.parcelparcel.com/nl_NL/groot-pakket-versturen/#:~:text=Waar%20kan%20ik%20een%20groot,TNT%2C%20DHL%20of%20DSV%20Road.
Inekez1
4 maanden geleden
Dat kan niet via PostNL. Zelfs al zou de medewerker bij het pakketpunt heel behulpzaam zijn, dan loopt je pakket later in het sorteerproces vast omdat het zwaarder is dan het gewicht dat bij de streepjescode hoort. Dat gaat al mis bij 23,2 kg. Medewerkers van Postnl klagen nu al dat de pakketten vaak zwaar zijn (in combinatie met onmogelijk vast te houden formaten), dus de kans dat iemand zou willen meewerken aan nog zwaardere pakketten lijkt me ook niet groot. Bij DHL en DPD is het maximale gewicht voor particulieren 20 kg. Je kunt het verzenden via UPS, maar dan moet je daar wel een account aanmaken. Kan ook als particulier.
Amadea
4 maanden geleden
Dit is te lezen bij post.nl: Pakketten van 23-31,5 kg mogen maximaal 175 cm (langste zijde) x 58 cm (kortste zijde) x 78 cm (overige zijden) zijn. Grotere en zwaardere pakketten kun je als vracht versturen.
Signex
4 maanden geleden
Ok dus ik kan hem inleveren bij een postnl punt voor extra kosten of begrijp ik het verkeerd??
Signex
4 maanden geleden
Pakket gaat om een Logitech z-5500 luidsprekers. Ik kan zo de metingen niet vinden.
LeonardN
4 maanden geleden
@Amadea Gaat dat niet om het zakelijke deel van PostNL? Consumenten kunnen maar tot 23kg versturen vziw. (check "zakelijk" in de URL)
https://www.postnl.nl/klantenservice/zakelijk/servicekaders/pakket-grootte-gewicht/
tinus1969
4 maanden geleden
https://www.sendcloud.nl/groot-pakket-versturen/
DHL is blijkbaar een optie.
Inekez1
4 maanden geleden
Er is een verschil tussen particulier en zakelijke afzenders. Als particulier kun je over het algemeen geen gebruik maken van de optie om zwaardere pakketten te versturen, omdat dat een aparte logistieke keten is, met aangepaste transportbanden en (steek)wagentjes in plaats van medewerkers die met de pakketten lopen te sjouwen.
Inekez1
4 maanden geleden
Deel de inhoud van het pakket op in 2 kleinere pakketten, dan kun je het gewoon via postnl of dhl verzenden.
Inekez1
4 maanden geleden
@tinus, dat was vroeger zo bij DHL. Het maximale gewicht is (voor particulieren) teruggebracht naar 20 kg
Inekez1
4 maanden geleden
@ signex "Ok dus ik kan hem inleveren bij een postnl punt voor extra kosten of begrijp ik het verkeerd??"
Dat geldt alleen voor zakelijke verzenders. Blijkbaar gaat het om een SET speakers. Verdeel dat over 2 pakketten, dan kun je het eenvoudig verzenden en ben je goedkoper uit dan met 1 zwaar pakket.
Signex
4 maanden geleden
Bedankt, ik zal ze in 2 pakketten opsturen.
Signex
4 maanden geleden
Via https://www.goedkooppakket.nl kan het wel, 20 tot 30kg.

Geef als eerste antwoord