Als ik een postbus aanvraag krijg ik daar dan alleen post voor mij of voor mijn hele huishouden?

Beste allemaal,

Ik zou graag bij PostNL een postbus willen aanvragen maar word daar dan alleen de post geleverd die voor mij bedoeld is of voor het hele huishouden?

een jaar geleden
1.4K
TurfGraver
een jaar geleden
Alleen post wat aan die postbus is geadresseerd.
Utrecht
een jaar geleden
De postbus is een afzonderlijk "adres"; geheel los van jouw huisadres.
Dus alles geadresseerd aan het postbusadres gaat naar de postbus, alles gericht aan je huisadres gaat naar je huis. De geadresseerde (naam) is van minder belang.
tinus1969
een jaar geleden
Ben je meerderjarig?
tinus1969
een jaar geleden
Kost 278 euro per jaar: https://www.postnl.nl/ontvangen/post-ontvangen/postbus/
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Misschien dat je twee dingen door elkaar haalt? Bij het doorsturen van post kan dat voor alleen post voor jezelf of ook voor mensen binnen je huishouden met een andere achternaam.

Antwoorden (1)

Een postbus is in principe (= de meeste gevallen) bedoeld voor zakelijke doeleinden.
Als je een bedrijf hebt (ingeschreven bij de KvK) dan kun je een postbus nemen -tegen betaling- en het grote voordeel is dat je 's morgens vroeg de beschikking hebt over de post. In plaats van dat je later op de dag (soms pas 's middags) op het werkadres de post bezorgd krijgt.
Als particulier kun je ook een postbus aanvragen en krijgen (tegen een fors bedrag) en dan kun je 's morgens de post ophalen die aan de postbus is geadresseerd, Alle post die niet aan de postbus is geadresseerd, die ontvang je op je woonadres.
Bij een postbus is de adressering (het postbusnummer) bepalend, niet de tenaamstelling.
een jaar geleden