Hoe wordt voorkomen dat de vorige huis eigenaar jouw post ziet?

Via een speciale post app kun je je post aan zien komen. Maar als de bewoner gebruiker verhuist kan die dan nog steeds jouw post bekijken? https://androidworld.nl/apps/welke-post-krijg-ik-vandaag-postnl-app

een jaar geleden
4.5K
ronron1212
een jaar geleden
Wat bedoel je nu de app is toch van de gebruiker. Mag ook aannemen dat hij een verhuisbericht heeft ingevuld bij de post.
SentWierda
een jaar geleden
Het gaat om een gedeelte van de post: alleen die van PostNL.
Alle andere post (bijv. van de gemeente of van andere postbedrijven) plus NL-pakketjes zijn niet te zien op deze app.
Bovendien gaat het om de buitenkant van de post, niet om wat in de envelop zit. Bijv. een bankenvelop kan afschriften bevatten maar ook informatie over een tariefswijziging of een dringende mededeling. Als je alleen de (afbeelding van de) envelop ziet, weet je nog niets over de inhoud.
Waarom maak je je hierover druk?
TurfGraver
een jaar geleden
De vorige eigenaar staat dan toch niet meer ingeschreven op die adres?
Ik lees: je adres moet als woonruimte geregistreerd staan in het kadaster.
LeonardN
een jaar geleden
@TG Zo werkt het niet volgens mij.
PostNL controleert niet de GBA om die gegevens te vernieuwen.
Je zal als appgebruiker dus zelf aan moeten geven dat je ergens anders bent gaan wonen.
OF
De nieuwe bewoner moet zich aanmelden op die app op dat adres, dan zal het ook goed komen.
Maar als je beide niets doet, dan komt die scan op de app van de oude bewoner voor zover ik het begrijp. https://radar.avrotros.nl/forum/overheid-regelgeving-f32/de-vorige-bewoners-krijgen-foto-s-van-je-post-t190046.html

Antwoorden (1)

Om te voorkomen dat vorige bewoners op jouw adres kunnen inloggen en foto's van jouw post kunnen zien, moet je zelf de app installeren en je adres afmelden. Wil je de app zelf gebruiken, dan kun je je adres daarna weer aanmelden.
Toegevoegd op 14 mei 2022 17:32: bron
een jaar geleden
erotisi
een jaar geleden
Het blijkt dan dat de oude bewoners niet alleen je post kan bekijken maar ook kan ontvangen door een afleveradres voor een pakketjes te wijzigen. Dat zijn ernstige gevolgen waar je als nieuwe bewoner eigelijk van op de hoogte moet zijn.