Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is sneller: DHL of PostNL?

Ik heb zelf altijd de indruk dat DHL sneller bezorgt dan PostNL, maar ik weet niet of dit slechts mijn gevoel is of ook daadwerkelijk zo is.

LeonardN
3 jaar geleden
Ik heb meer het idee dat het aan de webshop zelf ligt dan aan de pakketbezorgende dienst. Voor de coronatijd/sneeuwgekte was een pakket vaak de volgende dag (vroeg) binnen, ongeacht de bezorger zolang het pakketje maar direct door de webshop uitgeleverd werd. Althans dat was mijn persoonlijke ervaring.
Nu is het vaak een dag vertraagd door de drukte.
TurfGraver
3 jaar geleden
Buiten corona tijd is mij ervaring dat het afhankelijk is waar je woont.
LeonardN
3 jaar geleden
@TG Kan je dat verduidelijken?!
Stel ik woon in de Randstad en jij in Groningen (of neem twee andere voorbeelden).
We bestellen hetzelfde product bij dezelfde webshop (en dus dezelfde bezorger).
Wat is dan sneller?!
lisavo
3 jaar geleden
Mijn ervaring is dat post nl sneller en duidelijker is qua bezorgen. maar dat ligt denk ik ook aan de plek waar je woont.
TurfGraver
3 jaar geleden
@Leonard,
In jou voorbeeld zou PostNL sneller bezorgen in Groningen.
Een webshop waar ik veel spullen bestelde was overgegaan naar DHL (denk om kosten) maar kon mij nooit meer op tijd (volgens afspraak) de spullen leveren.
Gevolg is dat ik het net zo goed in Duitsland kan bestellen (en dus ook doe).

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De snelheid is niet alleen afhankelijk van de bezorgdienst. Daarnaast hangt het er ook vanaf welke bezorgmogelijkheden een bezorgdienst allemaal biedt. Het is dus niet zo te zeggen.
(Lees meer...)
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding