Hoe bewijs ik dat ik een pakket niet heb ontvangen van DHL?

Ik verwachte enige tijd een pakket van DHL en ik kreeg gisteren (vrijdag avond) een sms met het bericht dat het was afgeleverd. Mijn vader was thuis, die zegt dat er niet is aangeveld ook stind het niet buiten. Op het afleverbewijs staat alleen mijn achternaam zonder handtekening. En de bezorger heeft een foto van het pakket in de hand. Maar hij is nergens te bekennen. Ik heb ze gisteren een mail gestuurd, maar hoe kan ik bewijzen dat ik het pakket nooit heb gehad?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
8.5K
Pieterke
2 jaar geleden
Ik neem aan dat je al navraag bij de buren hebt gedaan? (Voor de zekerheid, ik heb ook de ervaring dat DHL bezorgers soms nogal slordig werken).
Je kunt het niet bewijzen dat je het ontvangen hebt. Je kunt hooguit nog contact met DHL opnemen om hier melding van te maken. maar zij kunnen verder niets voor je doen. Neem het advies van SimonV over en neem contant op met de webwinkel.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Bewijzen is inderdaad moeilijk.
Begin dit jaar precies hetzelfde maar dat tekenen is inderdaad i.v.m.de corona maatregel.
Er zit een chatfunctie op hun site en daar ben ik een ellenlange discussie begonnen, wel geleverd, afgetekend maar niet op mijn adres.
Na een uur wachten kwam het verlossende chatbericht, uw pakket is verderop in de straat bij nummer 7 omdat de chauffeur daar ook moest zijn, terwijl ik thuis was en niemand gebeld had.
Dus de chat kan helpen jouw pakket te vinden en op welk adres en nummer die chauffeur het heeft afgeleverd, dat kunne ze nakijken..
Erg omslachtig, ik weet het...
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Ik heb ze gisteren gelijk een email gestuurd met een melding. Ik zit ook in een buurt app waar ik het bericht het gezet met de vraag of 1 van mijn buren het toevallig heeft aangenomen. Helaas op beide nog geen reactie. Ik wacht nog even af tot vanavond, dan probeer ik bij het bedrijf.. Maar ik weet niet zeker hoe veel effect dat gaat hebben aangezien het een buitenlandse zending is..
Ritsuka
2 jaar geleden
Er staat bij 'achterlaten op een veilige plaats'. Heb je al in de papiercontainer, schuur, carport gekeken?
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Kijk inderdaad eens rond jouw woning.
Pakketten worden achtergelaten op de meest bijzondere plaatsen. En, ook meegemaakt, stond geleverd, en de dag erna ontving ik het pakket wel echt.
Pieterke
2 jaar geleden
contant = contact
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Pakket is terecht! Het lag bij de buren tussen de schutting en de heg in. Een moeilijk te bereiken plaats dus hoe het daar kwam is onduidelijk, maar in elk geval gevonden. Iedereen bedankt voor de reacties!

Antwoorden (1)

Dat kun je niet bewijzen. Bij DHL tekenen de bezorgers voorlopig zelf voor ontvangst van een pakket.
Maar DHL kan ook niet aantonen dat je het pakket ontvangen hebt.
Neem contact op met de webwinkel. Plaats je via internet een bestelling, dan is het de verantwoordelijkheid van de webwinkel dat het artikel correct bij je wordt bezorgd. In principe is de webwinkel dan ook aansprakelijk als het pakket verloren raakt.
SimonV