Als ik kijk op de site van Post.nl mag dit niet.
https://www.postnl.nl/versturen/pakket-versturen/pakket-buitenland/verzendvoorwaarden/
Bij het kopje Drugs en Bedwelmende middelen staat vermeld: geneesmiddelen. Paracetamol is een geneesmiddel en dit mag je dus niet naar het buitenland versturen.
(komt omdat het middel in Nederland is geregistreerd, ondanks dat er in Belgie ook registraties van dit soort middelen zijn, zijn het andere registraties, andere verpakkingen en andere bijsluiters die hierbij zitten).

Officieel mag het dus niet.
Maar als je een paar stripjes in een pakketje doet, denk ik dat ze zullen aan komen. Maar dit weet ik niet zeker. Kijk wel uit, de meeste landen zijn er niet happig op als medicatie over de grenzen komen waar ze geen kijk op hebben. Als men er achter komt, zal het zeker in beslag genomen worden.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Plus, prima antwoord.
Officieel mag het niet, maar je kunt het ‘risico’ gerust nemen.
Heel veel Belgen kopen hun paracetamol al in Nederland (woon zelf ook in grensgebied).
Doosje in Nederland kost ongeveer €1,- en in België €6,-
https://www.newpharma.be/apotheek/eg/601030/paracetamol-eg-1000mg-filmomhulde-tabletten-30.html
Verder kun je online ook middelen bestellen (Nederland-België en omgekeerd). In België krijg je bijvoorbeeld weer crème met hoger lidocaine dan in Nederland. Hier wordt ook niet moeilijk om gedaan.
In België kun je sowieso bijna geen medicatie kopen zonder voorschrift (paracetamol wel). Je moet zelfs voor dat tabletje naar de apotheek.
Dus, gewoon doen, maar ga geen voorgeschreven medicatie versturen of medicatie die in België niet vrij verkrijgbaar is!