Waar blijven de pakketjes die PTT Post kwijtraakt?

Ons pakket is vermist maar niet bezorgd door de PTT.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.5K
ronron1212
3 jaar geleden
Als het vermist is dan kan het ook niet bezorgd zijn. Pakketjes kunnen overal liggen ze maken meestal een hele reis.
Antoni
3 jaar geleden
@SoFietje, PTT Post heet al jaren PostNL.
Edraket
3 jaar geleden
Bij iemand thuis
Antoni
3 jaar geleden
Nee, @Edraket, die zijn niet bij iemand thuis, want de vraagstelster geeft juist aan dat haar pakket niet is bezorgd, dus ook niet op het verkeerde adres. Ik vermoed dat sommige pakketten tijdens het transport en de verwerking in de sorteercentra zodanig beschadigd raken dat niet meer is na te gaan wat er allemaal bij elkaar hoort om ze correct te kunnen bezorgen. De resten worden dan weggegooid. PostNL probeert alle pakketten zo goed mogelijk te bezorgen, maar soms is dat niet (meer) mogelijk.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Er zal ook wel eens wat "van de vrachtwagen vallen"

Antwoorden (1)

ja dat kan op veel plekken zijn.
de postbode heeft het uit het raam van zijn auto in de sloot gegooid. niet meer terug te vinden.
Maar pakjes die op het sorteertraject verdwijnen wegens bijvoorbeeld adres onleesbaar worden lijkt mij hetzelfde behandeld als vermiste bagage bij stations of luchthavens. Opgeslagen in depot, als geadresseerde of afzender niet te achterhalen is. Dus altijd handig om in het pakket ook nog een keer een adres te vermelden
3 jaar geleden
Antoni
3 jaar geleden
'Opgeslagen in depot'? Wat bedoel je daarmee? Wat gebeurt er dan verder met de pakketten? Ik neem niet aan dat de pakketten jarenlang in een depot liggen. Dat kost veel te veel!