Wat gebeurd er met postnl elastieken?

Ik vroeg me af als de pistbodes bij postnl hun post hebben bezorgt wat er met de elastieken gebeurt, worden ze gerecycled,weggegooid of hergebruikt?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (1)

De bedoeling is dat ze hergebruikt worden.
Helaas zie ik ze wel regelmatig op straat liggen.
Ze dienen netjes verzameld te worden in een blauwe bak. Daarna worden ze afgevoerd naar de voorbereidingslocatie.
SimonV
5 jaar geleden
Amadea
5 jaar geleden
Mijn vermoeden is dat het op straat liggen komt doordat bezorgers hun hele fietsstuur volhangen met de elastieken, en daar wel eens een paar weer af kunnen vallen/waaien.