In Duitsland wordt een Nederlandse Antwoordnummerbrief NIET geaccepteerd: is Duitsland niet gewoon verplicht om dat WEL te doen?

Toegevoegd na 39 minuten:
Ik kreeg een antwoordnummerbrief van de NUFFIC uit Den Haag: die werd aan mij teruggestuurd als niet acceptabel. Ik meen echter dat alle EU-landen zijn overeengekomen dat ze zulke enveloppen gewoon verwerken mits de frankering al is betaald? Ik zou graag weten waar een soort overkoepelend Europees bureautje zit dat deze en andere postovereenkomsten (met als afgesproken voertaal Frans) regelt.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
4.5K
LeonardN
6 jaar geleden
Kan je er een verhaal van maken? Naar wie stuur je wat en op welk argument wordt er niet geaccepteerd?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@aw6z4k3r
Je kunt het aan het Nuffic vragen, of het normaal is dat het antwoordnummer niet geaccepteerd wordt. Het kan zijn dat vanuit het buitenland naar Nederland een ander antwoordnummer gebruikt moet worden.Een antwoordnummer van Nuffic is trouwens nergens te vinden.
https://www.nuffic.nl/contact

Antwoorden (1)

Nee, dat zijn ze alleen maar verplicht als het bedrijf een overeenkomst heeft gesloten met het postbedrijf over antwoordnummer vanuit het buitenland.
zo werkt het in Nederland tenminste, wil je je klanten in het buitenland via antwoordnummer laten reageren, moet je daar een overeenkomst met post voor hebben.

Toegevoegd na 3 uur:
ofwel, je hebt een internationaal antwoordnummer nodig als bedrijf
6 jaar geleden
LeonardN
6 jaar geleden
+Inderdaad, was net op dezelfde nog-wat-precaire-conclusie gekomen:
https://www.postnl.nl/zakelijke-oplossingen/ontvangen/antwoordnummer/ Grote kans dat hetzelfde geldt in Duitsland.