Kan ik nederlandsche post brief naar amerika sturen en moet ik daarvoor betalen?

1.6K
Ritsuka
2 jaar geleden
Je moet altijd betalen voor post versturen, ook binnen NL
Utrecht
2 jaar geleden
Een vraag als deze zou ik ook liever anoniem stellen.
Met welke gedachte twijfel je er aan of er betaald moet worden om een (NL) brief naar Amerika te sturen?
Elke brief moet toch gefrankeerd en dus betaald worden?

Antwoorden (2)

Zo lang je voldoende frankeert kun je post naar waar dan ook sturen. Ook naar Amerika
2 jaar geleden
Ja, dat kan. Je moet hiervoor wel betalen.

Het versturen met PostNL van een gewone brief van 20 tot 50 gram naar de VS kost € 3,10 (volgens de tarieven die gelden op zondag 6 juni 2021).

Op deze website https://www.postnl.nl/tarieven/tarieven-post-en-postzegels/Brief/US/20-50g kan je het tarief zien en kan je zelf nagaan hoeveel je moet betalen als de vorm of het gewicht afwijkt van wat ik heb ingevuld.
2 jaar geleden
Anoniem0123
2 jaar geleden
Dankjewel.
Antoni
2 jaar geleden
Tot je dienst!
Antoni
2 jaar geleden
Overigens is het het handigst om, als je maar weinig weet van post frankeren en versturen, om dit te laten doen bij een PostNL-punt. Die zijn te vinden in bijvoorbeeld de meeste winkels van Primera. Het frankeren kost dan wel iets meer.