Ik ben er achtergekomen dat DHL hoogstwaarschijnlijk mijn bestelling bewust vasthoudt. Mag dat?

Ik heb 1 augustus jl. een bestelling gedaan bij Neckermann Webshop B.V. en deze dus tot op heden niet ontvangen. DHL heeft toegegeven dat de bestelling wel bij hen is aangekomen en dat ik contact op moest nemen met Neckermann zodat zij een onderzoek konden starten naar waar mijn pakket is gebleven. Neckerman heeft toegezegd dit te zullen doen maar reageert al weken niet meer op mijn mails en ze hebben ook niet gereageerd op mijn klacht op de site van de Consumentenbond. Ik heb toen weer contact opgenomen met DHL en nu meldde een medewerker van hen dat de zending hoogstwaarschijnlijk bewust door DHL wordt vastgehouden omdat zij zelf nog dingen te regelen hebben met Neckermann. Mag dat zomaar? Via de website van DHL word ik bij klachten ook weer doorverwezen naar Neckermann maar daar heb ik dus niets aan.( Ik heb al een klacht tegen Neckermann ingediend bij Consuwijzer en die hebben zij weer doorgestuurd naar de Autoriteit Consument en Markt en heb hen vandaag ook ingelicht over de mogelijke werkwijze van DHL).

Ik vraag mij nu af of DHL zomaar pakketten vast mag houden omdat zij zelf een probleem met de verzender hebben.
Ik heb inmiddels ook een klacht over DHL ingediend op de site van de Consumentenbond.
Uit de reactie van de medewerker blijkt dat DHL dit vaker doet.

4 jaar geleden
3.3K
bamibal
4 jaar geleden
Het probleem is dat jij geen klant van DHL bent, maar van Neckermann. Dus als je je pakket niet ontvangt, dan zal Neckermann dat moeten oplossen.
tinus1969
4 jaar geleden
Je redeneert (juridisch) verkeerd. Je hebt iets besteld bij Neckermann, en Neckermann heeft dat niet geleverd. Waarom niet, is irrelevant. Je moet dus van Neckermann eisen dat ze je bestelling leveren, of dat je bestelling gecanceld wordt, zodat jij ook niet hoeft te betalen.
Neckermann moet dus gewoon dat pakketje opnieuw opsturen. Als DHL niet meewerkt, dan maar via een andere bezorger.
Pieterke
4 jaar geleden
@tinus1969.Bedankt voor je reactie.
Ik kan het toch niet door een andere bezorger laten bezorgen want het pakket ligt bij DHL en dat is de enige bezorger waar Neckermann mee samenwerkt. Ik heb hen al tig keer gevraagd mijn geld terug te storten maar dat doen zij niet en ze sturen de bestelling ook niet opnieuw wat ik hen ook gevraagd heb want wat ik besteld heb is nog gewoon ruimschoots op voorraad.
Pieterke
4 jaar geleden
@bamibal: Dat weet ik maar die doen dus helemaal niets. (Er staan alleen over de afgelopen 12 maanden als 507 klachten over hen op de site van de Consumentenbond heb ik inmiddels gezien).
tinus1969
4 jaar geleden
Als Neckermann niets doet, moet je daar wat aan veranderen. DHL etc zullen zeker niets doen.
Z512099
4 jaar geleden
Medewerker zegt dat ‘Waarschijnlijk’ wordt vastgehouden.....Misschien heeft DHL pakket gewoon verloren (dat gebeurt), zijn ze aan ‘t zoeken...
Pieterke
4 jaar geleden
@tinus1969. Dat probeer ik ook. Vandaar ook mijn klacht op de site van de Consumentenbond en mijn melding via Consuwijzer aan de Autoriteit Consument en Markt. @Z512099: Natuurlijk kan het pakket ook zoekgeraakt zijn maar uit de reactie van de medewerker valt op te maken dat ze dit vaker doen.
TurfGraver
4 jaar geleden
Misschien moet je een klacht over Neckerman indienen.
Daarmee heb je zaken gedaan.
Pieterke
4 jaar geleden
@TurfGraver: Je hebt mijn bericht niet goed gelezen. Ik heb al meerdere klachten ingediend bij en over Neckermann. Neckermann reageert nergens meer op.
MasterSword
4 jaar geleden
geld terug vragen, als er niks aan komt.
Pieterke
4 jaar geleden
Mastersword. Als je de vorige berichten had gelezen had je geweten dat ze nergens op reageren. Heb al tig keer mijn geld teruggevraagd.
tinus1969
4 jaar geleden
@Pieterke, dat Neckermann niet reageert, is geen reden om bij DHL te klagen. Jij hebt niets te maken met DHL.
Pieterke
4 jaar geleden
@tinus1969: DHL heeft toegegeven dat het pakket bij hen is binnengekomen. Dus bij hen is er ook iets niet goed gegaan.

Antwoorden (1)

Jij hebt een overeenkomst met Neckermann, en Neckermann heeft een overeenkomst met DHL. Jij kunt dus alleen Neckermann in gebreke stellen, en dat is ook exact wat je moet doen. Schriftelijk Neckermann ‘in gebreke stellen’, en een redelijke termijn aanbieden om het geschil op te lossen. Vraag bij zo’n ingebrekestelling ook altijd om een bevestiging dat zij met de kwestie aan de slag gaan. Deze kun je gewoon per e-mail versturen, maar per aangetekende post of per fax is beter.
4 jaar geleden
Pieterke
4 jaar geleden
Als je mijn reacties had gelezen had je geweten dat ze op geen enkele mail of klacht reageren. Ze hebben zelfs niet gereageerd op een aanmerking van de Autoriteit Consument en Markt.