Ik heb post verstuurd naar Nederland vanuit België. Ik heb vier nationale/gewone (euro 0,79) postzegels op de enveloppe geplakt, is dit genoeg?

De brief weegt minder dan 50 gram. Ik weet dat het slimmer was geweest een internationale zegel te kopen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (1)

Er had € 2,66 op gemoeten (2x Internationaal).
Je hebt er nu € 3,12 opgeplakt.
Dus dat is ruim voldoende!

Toegevoegd na 23 uur:
Sorry, zelfs € 1,33 was voldoende geweest.
SimonV
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Geldt dit ook voor bpost (België)? Ik vind het niet zo duidelijk weergegeven op die website.
SimonV
7 jaar geleden
Bpost:
"In plaats van een tarief in Belgische frank of in euro, vermeldt de postzegel een eenheid.
U kan natuurlijk meerdere postzegels combineren om tot de juiste eenheid te komen".
SimonV
7 jaar geleden
Zolang de totale frankeerwaarde voor je zending correct is, kun je postzegels "door elkaar gebruiken".
http://www.bpost.be/nl/faqs/faq/een-binnenlandse-zending-frankeren
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat door elkaar gebruiken gaat kennelijk over de eenheden, maar niet specifiek over Nationale, Europese en Internationale zegels door elkaar. Anyway, bedankt voor je antwoord.
SimonV
7 jaar geleden
Graag gedaan. Bij PostNL staat expliciet dat je nationale en internationale zegels door elkaar kunt gebruiken. "Voorwaarde hierbij is dat u voldoende zegels plakt totdat u het juiste tarief heeft voor het buitenland." Het is natuurlijk gemakkelijker voor Bpost als je frankeert met de daarvoor bedoelde zegels, maar uiteindelijk gaat het erom dat je het juiste bedrag betaalt.
In dit geval hebben ze er alleen maar voordeel van. https://www.postnl.nl/klantenservice/vragen/postzegels/postzegel-voor-nederland-ook-gebruiken-voor-buitenland.html