Komt mijn post terecht met foute naam erop?

Een vriendin heeft vorige week wat naar mij verstuurd, maar er staat de verkeerde naam op. De rest van de adressering klopt wel gewoon. Ik maak me een beetje zorgen omdat het nog steeds niet aangekomen is. Kom ik hiermee in de problemen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
23K
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik stuur regelmatig post met rare geadresseerde op, komt altijd aan: Harry Potter, Koe en Kannietkoken, De wel edele heer Waldorf Xavier van Frutsel... Als het adres en postcode maar klopt. Zonder postcode kan trouwens ook, maar dan duurt het wat langer.

Antwoorden (3)

Over het algemeen wordt bij bezorging gekeken naar postcode en huisnummer. Als dit klopt, zal het hoogst waarschijnlijk aankomen. Het kan wat langer duren, maar het zou wel aan moeten komen.
(Meest waarschijnlijk dat een batch vertraging heeft opgelopen).

Wanneer er (bijv) geen postcode opstaat, gaat de brief een ander proces in zodat men kijkt naar straat, huisnummer en plaats. Voor zover ik weet, gaat men pas in een laat stadium kijken naar de naam en hoe het bezorgd zou meoten worden.
10 jaar geleden
Ja.
Ik geef altijd bij gratis pakketjes (die je van internet kan bestellen) de naam van mijn kat op. Komt altijd gewoon aan. Het is alleen maar grappig om een envelop met een rare naam erop te krijgen.
Dus waarschijnlijk zal dat van jou ook wel aankomen. Tenzij er iets mis is bij post nl. In de problemen kom je er in ieder geval niet mee :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
PostNL kijkt alleen naar de postcode en de huisnummer.
De sorteerder kijkt of de postcode klopt met het naam van de straat.
En de postbezorger ziet de naam, maar doet er meestal nix mee. De bezorger heeft niet de tijd om iets met de naam te doen.
Alleen als naam van de straat niet over komt met de postcode wordt er iets gedaan met de naam.
Het is altijd mogelijk dat iemand (tijdelijk) op een adres woont welke nog niet in de GBA staat, dus het adres, huisnummer en postcode correct is, dan wordt het gewoon bezorgt.
Al het niet bezorgd kan worden is dan word het poststuk terug gestuurd naar de afzender.

U komt niet de problemen.
Waarschijnlijk komt de bezorger wel in de problemen, omdat het poststuk nog niet bezorgt is.

Misschien is het bij de buren bezorgd?