Kan ik een postbode aansprakelijk stellen voor het zoek maken van mijn pakket?

Via de post.nl app kreeg ik bericht dat mijn als pakket gefrankeerde pakje in de brievenbus was gegooid. Dat was niet het geval. Brievenbus zit aan het hek. Met sleutel geopend direct na het ontvangen bericht. Klantenservice wil mijn klacht niet behandelen.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.8K
KennisDelen
5 jaar geleden
Waarom wil de klantenservice je klacht niet behandelen? Je hebt bewijs dat het afgeleverd zou moeten zijn, maar het is er niet? Vraag ze dan op z'n minst waar je dan wel een klacht in kan dienen ( of da tg de verzender dat moet doen)
KennisDelen
5 jaar geleden
Aanvulling: Blijkt inderdaad dat de verzender de klacht moet indienen, hoewel ik dat in dit geval een beetje vreemd over vindt komen.
https://www.postnl.nl/klantenservice/probleem-klacht/niets-ontvangen/pakket
(Zie punt 3)
Inekez1
5 jaar geleden
- Informeer bij de buren of je pakketje per ongeluk in hun brievenbus is beland.
- Informeer bij de verzender hoe het adres is genoteerd. Ook als in Track & Trace je adres (straat, huisnummer, postcode en woonplaats) goed staat, kan bij handgeschreven adressen het toch voorkomen dat de postbezorger het huisnummer bijvoorbeeld verkeerd leest. Een 1 en 7 worden wel eens voor elkaar aangezien. Een 4 en 9 soms ook, afhankelijk van het handschrift. Heb je een toevoeging (1a of 1b ofzoiets) dan kan dat ook als 14 of 19 (bij 1a) of als 16 (1b) worden gezien.
Informeer bij alle buren met huisnummers die verkeerd gelezen zouden kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedankt voor het meedenken. Ik heb bij de buren geïnformeerd. Het adres was duidelijk. Ik heb van de afzender een foto gekregen van het geprinte etiket met track and trace code. Na een week is het pakket nog steeds zoek. Van post.nl verwacht ik niets meer. Vertrouwen is weg.
LeonardN
5 jaar geleden
Je moet je verwachting dan ook leggen bij degene met wij jij een contract hebt. De partij waarbij je gekocht hebt.
Erna55
5 jaar geleden
@Lybra:
Zoals je verteld is door de klantenservice en zoals je ook bij post.nl kunt lezen: de afzender moet contact opnemen met post.nl.
-------3. Na twee bezorgdagen nog geen pakket?
Dan kun je als afzender contact opnemen met onze klantenservice met behulp van onderstaande opties. Onze collega’s gaan dan kijken of ze je pakket kunnen terugvinden.
Ben jij de ontvanger? Vraag de afzender dan om contact met ons op te nemen.------ https://www.postnl.nl/klantenservice/probleem-klacht/niets-ontvangen/pakket

Antwoorden (1)

Nee, de postbode niet. Ook de pakketdienst niet. Jij hebt immers geen contract met hen afgesloten. Jij moet je beklag gaan doen bij de verkoper. Dat is de partij die het met de pakketdienst uit moet gaan vechten.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+ Neem inderdaad contact op met de verzender. Deze is verantwoordelijk voor een levering. Indien het een bedrijf betreft, zijn ze verplicht het product opnieuw te verzenden. Neemt niet weg dat de situatie vervelend is. Succes!