Komt deze post naar Frankrijk goed terecht?

Ik heb post gestuurd naar een adres in Frankrijk. Het plaatsje is een gehucht met 5 straten. De naam van de geadresseerde is correct, de postcode is correct en de plaatsnaam is correct. De enige fout zit hem in de straatnaam. Ik heb hier per abuis hameau de Bois van gemaakt terwijl dit moest zijn rue du Bois. (ik gebruik de naam Bois slechts als voorbeeld vanwege de anonimiteit.)
In de andere straatnamen van het gehucht komt het woord 'Bois' niet voor, alleen in die ene betreffende straat.
Ik heb voor de zekerheid opnieuw een kaart gestuurd maar wat denken jullie? Zullen ze in Frankrijk nu twee poststukken gaan ontvangen?

3 jaar geleden
1.3K
anneliez
3 jaar geleden
in een gehucht van 5 straten kent iedereen iedereen, dus dat komt wel goed. Net hetzelfde zoals het hier 50 jaar geleden in de dorpen ging. Mijn oom woonde in een dorp, wel groter dan 5 straten, maar het halve dorp kende hem, en een kaart geschreven aan Ome X, plaatsnaam werd keurig bij hem bezorgd.
SentWierda
3 jaar geleden
In dit verband een anekdote. De adressering op een envelop: "Aan de heer Boerhaave, geneesheer in Europa" was voldoende om op het juiste adres in Leiden te worden bezorgd. Maar dan hebben we het over ruim 300 jaar geleden.

Antwoorden (1)

Ja hoor, mijn ervaring is dat het goed komt. In Frankrijk zijn ze wel wat gewend. Bijvoorbeeld: een gehucht valt soms posttechnisch onder twee dichtbijzijnde plaatsen aan weerskanten van het gehucht. Je kunt dan in de adressering de naam van het gehucht plus een van de twee plaatsen vermelden (bij x; of bij y). De postsorteerder begrijpt wel wat wordt bedoeld en als er al een bezorgprobleem is, lost de postbode het op.
Dit geval lijkt mij een gemakkelijke puzzel.