Wat zijn redelijke FOB (free on board) kosten vanuit Shenzhen?

Ik wil een redelijk grote bestelling doen echter was ik de FOB kosten vergeten. Bestelling past wel in 1m3 dus ik huur gewoon een deel van een zeecontainer af. (250kg)
Heb alle kosten behalve de FOB kosten al berekend.
Nu zegt mijn leverancier dat ze hiervan een aparte factuur sturen nadat ze het hebben verzonden.
Weet iemand wat ik kan verwachten?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (1)

Bij een FOB ben jij zelf verantwoordelijk voor de shipping vanaf de haven van Shenzhen, het is in mijn ogen dus een beetje gek dat de leverancier hier achteraf een factuur voor stuurt, tenzij het voor het deel is waar de leverancier verantwoordelijk voor is, namelijk het traject vanaf de fabriek naar de haven.

Maar de kosten voor FOB waar je rekening mee moet houden zijn dit:
Port Handling: Zo ongeveer $10-15 per kubieke meter.
ENS: Entry Summary Declarations: $25
Customs Clearance: $60 voor het vrijgeven van de goederen uit het land van herkomst.
Export Licence: $50
Pick Up Fee: $100-$250 Hangt een beetje van het gewicht en afmeting af.
Telex Release Fee: $35 Elektronisch document (Bill of Lading)