Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik gewoon een geld op mijn Studenten OV Chipcard zetten?

Ik heb recht op 'gratis' reizen door de week. Maar stel ik wil op saldo reizen met dezelfde pas in het weekend, hoe zit dat dan? We gaan een weekendje naar Amsterdam en gaan daar gebruik maken van het OV. Stel ik zet 20 euro op mijn pas en deze zijn nog niet op na dit weekend. Wordt dan maandag eerst dat resterende bedrag opgemaakt en gaat dan pas weer mijn gratis reizen in? Of is dat 'saldo' alleen maar geldig in het weekend?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
525

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Dat saldo wordt alléén gebruikt op het moment dat het product 'gratis reizen' niet geldig is. Nee dus, je saldo wordt op maandag niet meer aangesproken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt met de studenten ov nog niet op saldo reizen, los kaartje met korting erbij kopen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat saldo wordt alleen in het weekend afgeschreven. Dit geldt in bus, tram en metro waar je op verchipt abonnement kunt reizen. Als je een weekend voor 4 euro reist op een saldo van 20, hou je 16 euro over. Het saldo wordt pas weer afgeschreven als je weer 's in het weekend reist. Dus níét doordeweeks. Dan reis je gratis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding