Waar moet ik me oude strippenkaart naar toe sturen om me geld terug te krijgen?

In Rotterdam kan je niet meer met een strippen kaart reizen maar waar moet ik me oude strippenkaart naar toe sturen om me geld terug te krijgen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (5)

Je krijgt geen geld terug. Dit staat duidelijk vermeldt op de achterkant v/d strippenkaart.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kdenk dat die in de prullebak hoort. Maar je kunt ook (wij hebben veolia bussen) n brief met je vraag naar de klantenservice sturen,ze moeten je wel antwoord geven!! Mss dat je nog geld terug krygt,wat wel zo netjes zou zijn!! Dit kan overigens alleen met kaarten van 2010. Vorig jaar is zowieso verlopen en kun je weggooien. Succes!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Strippenkaarten zijn toch geldig tot een jaar na een prijswijziging dacht ik?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geldig ja, maar nu komt hij te vervallen. Op de achterzijde v/d strippenkaart staat duidelijk dat nooit geld terug krijgt gebruikt of ongebruikt.
Je bent echt te laat! Het staat op de achterkant van de strippenkaart dat er een vervaldatum op staat. Indien je deze niet gebruikt voor die tijd ben je je geld kwijt.
Net als een bioscoopkaartje? Verlopen? Geld kwijt!
Het is niet anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Familie elders in het land? Strippenkaarten zijn, behalve in Rotterdam, overal geldig.
Doe een niet-Rotterdammer een plezier.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, of als je zelf een keer in een andere plek dan Rotterdam bij iemand op bezoek gaat, gaat winkelen etc.
rebecca
14 jaar geleden
idd, bewaren voor je zelf eens ergens anders heen moet
In Rotterdam kun je sinds 11 februari 2010 niet meer met de strippenkaart in het openbaar vervoer betalen. De verkoop van deze vervoerbewijzen in de regio Rotterdam is per 1 februari 2010 gestopt.

De website van Koninklijk Nederlands Vervoer zegt er het volgende over: ''U kunt uw strippenkaarten niet omwisselen omdat volgens de wet wordt op een strippenkaart nooit restitutie verleend!''

Het is dus niet mogelijk om oude strippenkaarten ergens naar toe te sturen om geld terug te krijgen. Je kunt je oude strippenkaarten dus weggeven aan vrienden/familie, verkopen op internet of gewoon weggooien.