Hoe werken spoorbomen?

Het heeft verder geen uitleg nodig geloof ik.

Weet jij het antwoord?

/2500

De automatische halve overweg bomen (AHOB) treden in werking zodra de trein op 27 seconden genaderd is, uitgaande van de snelste trein die op dit baanvak voor kan komen. De bellen gaan rinkelen en de rode lampen gaan knipperen. Ongeveer 5 seconden hierna gaan de bomen dalen. Twaalf seconden daarna zijn ze horizontaal en worden de bellen stil. Er zijn ook overwegen waarbij de bellen aan de linkerkant blijven doorrinkelen, om voetgangers te waarschuwen. Ongeveer 10 seconden later passeert de trein. Zodra de laatste wielen van de trein de overweg zijn gepasseerd, gaan de bomen in ongeveer 12 seconden weer open. Behalve natuurlijk als er ondertussen van de andere kant ook een trein nadert. De totale wachttijd voor het wegverkeer is bij de snelste trein dus ongeveer 40 seconden, plus de tijd die de trein nodig heeft om in zijn geheel de overweg te passeren.

Bronnen:
http://www.nicospilt.com/index_overwegen.htm

Die worden natuurlijk op afstand bediend, als er een trein een bepaald merkteken voorbij rijdt geeft dit een signaal om te sluiten en de alarmseinen en pinklichten aan te zetten. Voorbij de slagboom is er weer een dergelijk merkteken welke allen omkeert. In de slagboom zelf is er een soort hefboom met tegengewicht of verenpakket welke dan aangedreven wordt met een motor.

Bronnen:
http://www.nicospilt.com/index_overwegen.htm

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100