Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je met een retour waarvan je de heenreis al hebt gereden de terugreis met een omweg veranderen voor meerwaarde aan het loket?

Ik kom er zojuist achter dat ik een omweg wil maken met een retourkaartje waarvan ik de heenreis al gereden heb.. kan dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
507

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er wordt van je verwacht de kortste of beste aansluiting te vinden en te gebruiken. Indien je 'slim' wilt zijn met een retourtje Leiden Amsterdam maar op de terugreis denkt, ik ga nog even langs mijn oma in Utrecht, komt er niet goed vanaf. Want, bij eventuele controle op het traject Amsterdam Utrecht en Utrecht Leiden (driehoekje) zal de conducteur altijd vragen wat je in deze trein te zoeken hebt.

Om antwoord te geven op de vraag of je meerwaarde terug kan vorderen aan het loket is dus pertinent neen. Je zal eerder bij moeten betalen voor meer gereden kilometers en als je geen goed verhaal hebt krijg je ook nog een boete wegens rijden zonder geldig plaatsbewijs.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ik denk dat je met bijbetaling wel een nieuw kaartje kunt regelen bij T&S.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dit kan niet. Je kan wel een andere route nemen, als dat enigsinds logisch is. Bijvoorbeeld van Schiphol-Almere, via Amsterdam Centraal, kan wel. Via Utrecht Centraal niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding